Quote from Catharina Brattlin on 11 May 2010, 13:23Ah, jag hade händerna fulla då. En bärbar CD-spelare i ena handen och vattenflaska i den andra. Fanns liksom inte plats för en timer också. 😀
Ah, jag hade händerna fulla då. En bärbar CD-spelare i ena handen och vattenflaska i den andra. Fanns liksom inte plats för en timer också. 😀
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 13:23Precis Ling och jag har använt min mobil.
Poängen är nog att man orkar springa många FLER intervaller om de är så där korta. Springer jag så långt jag orkar bara så orkar jag förmodligen inte börja om igen ens efter att ha gått en bra stund...
Precis Ling och jag har använt min mobil.
Poängen är nog att man orkar springa många FLER intervaller om de är så där korta. Springer jag så långt jag orkar bara så orkar jag förmodligen inte börja om igen ens efter att ha gått en bra stund...
Quote from Catharina Brattlin on 11 May 2010, 13:35"Förmodligen" betyder att man eg inte vet förräns man har testat? 😉
Jag körde så iaf, när jag tyckte det där hattandet, med x minuter hit o dit, tog för mycket kraft.
Vi är alla olika och ville svara på TS:s fråga om man verkligen behöver köra 1 min o
"Förmodligen" betyder att man eg inte vet förräns man har testat? 😉
Jag körde så iaf, när jag tyckte det där hattandet, med x minuter hit o dit, tog för mycket kraft.
Vi är alla olika och ville svara på TS:s fråga om man verkligen behöver köra 1 min o
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 13:37För att svara på frågan så är det kanske ingen skillnad för leder och senor. Men rent psykologiskt så är det en stor skillnad! Om man som jag gjorde börjar från NOLL kondition, så hade jag dött om jag skulle springa 10 minuter i sträck. Men om man går och
För att svara på frågan så är det kanske ingen skillnad för leder och senor. Men rent psykologiskt så är det en stor skillnad! Om man som jag gjorde börjar från NOLL kondition, så hade jag dött om jag skulle springa 10 minuter i sträck. Men om man går och
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 13:49Lite av tanken är väl också att få till ett vettigt löpsteg under tiden man springer. Svårt med det i t.ex. 8-tempo om det är det snabbaste man orkar en längre tid i sträck. (!OBS! Tempot bara ett exempel)
Lite av tanken är väl också att få till ett vettigt löpsteg under tiden man springer. Svårt med det i t.ex. 8-tempo om det är det snabbaste man orkar en längre tid i sträck. (!OBS! Tempot bara ett exempel)
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 14:00Jag började med ett sånt där gå-spring-gå-program för några veckor sedan och tyckte det funkade bra. Men så fick jag så ont i benen att jag inte kunde köra de tre gånger i veckan som var tänkt. En proffsig vän såg hur jag sprang och sa att jag sprang alld
Jag började med ett sånt där gå-spring-gå-program för några veckor sedan och tyckte det funkade bra. Men så fick jag så ont i benen att jag inte kunde köra de tre gånger i veckan som var tänkt. En proffsig vän såg hur jag sprang och sa att jag sprang alld
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 14:14När jag började bygga upp mig igen efter min canceroperation med efterföljande cellgiftsbehandling som hade sparkat min form ner i källaren så gjorde jag på följande sätt.
Jag sprang så länge jag orkade i ett 5 km-spår. När jag blev trött eller fick ont
När jag började bygga upp mig igen efter min canceroperation med efterföljande cellgiftsbehandling som hade sparkat min form ner i källaren så gjorde jag på följande sätt.
Jag sprang så länge jag orkade i ett 5 km-spår. När jag blev trött eller fick ont
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 14:35Jag hade för dålig kondis för att kunna springa längre än 2-3 min i taget så därför körde jag på det sättet.
Jag har inga problem att slänga ett öga på klockan och i början sprang jag dessutom på löpband så då har man ju klockan framför ögonen hela tiden.
Jag hade för dålig kondis för att kunna springa längre än 2-3 min i taget så därför körde jag på det sättet.
Jag har inga problem att slänga ett öga på klockan och i början sprang jag dessutom på löpband så då har man ju klockan framför ögonen hela tiden.
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 14:43+10% per vecka är galet mycket i min värld.
Det är en dubbling av träningsmängden på 7 veckor. Dock kanske detta fungerar i början, men inte när man börjar komma upp i ett par mil per vecka.
+10% per vecka är galet mycket i min värld.
Det är en dubbling av träningsmängden på 7 veckor. Dock kanske detta fungerar i början, men inte när man börjar komma upp i ett par mil per vecka.
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 16:02Nej Bära grejer i händerna avskyr jag. Därför jag älskar mitt vätskebälte och stoppar grejer i de fickor jag har. Eller i behån ...
Nej Bära grejer i händerna avskyr jag. Därför jag älskar mitt vätskebälte och stoppar grejer i de fickor jag har. Eller i behån ...