Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad är syftet med din träning? Om du siktar på något lång/ultra lopp är det nog bättre att köra 32 km än 2*16 km men om du bara springer för att det är kul eller för att hålla igång är det nog bättre med 2*16 km.

En variant är ju att köra varannan vecka

@Patrik
Syfte och syfte. Jag springer för att må bra och kunna springa regelbundet resten av mitt liv. Inga tids- eller distansmål. Om jag skulle tvingas sätta någon form av mål så skulle det bli att upprätthålla ett visst antal km/vecka. Jag springer end

Om du samlar mil, Jenny, så skulle jag definitivt köra 2*16. Jag tror det sliter avsevärt mindre. Jag vet inte om det är något stök alls för dig med transporter, annars är ju fram & tillbaka en fördel även logistiskt. Jag har ju kört ett tag nu 2* 7,7 (my

Igår blev det av, pga vägarbete!
Bussarna skulle strula pga vägarbetet, så jag tänkte att jag springer till jobbet istället för hem. Sagt och gjort, för andra gången i livet sprang jag till jobbet. Lite stressigt kändes det, trots att jag gick upp tidigar

Om du samlar mil, Jenny, så skulle jag definitivt sluta med det. Jag skulle försöka max. tid varje gång. Farten blir garanterat lägre. Jag tror det sliter avsevärt mindre. För min personliga del stämde det.

Har inte följt denna tråd tidigare men har lite erfarenhet av samma typ. Har 17 km till färjan (Färjestaden-Kalmar) och har sprungit morgon och kväll två gånger och endast ena hållet ett par gånger. Jag har upplevt detta som mycket mer slitsamt än att spr