Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad äter ni för att väga upp all …
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag cyklat i 3 månader och insett att cykling förbränner kalorier rätt bra. Eftersom jag haft några pluskilon att bli av med så är det bara positivt men om en 2-3 kilon så vill jag inte gå ner i vikt mer. Antar att man då måste äta mer än normalt f

Jannike, intressanta funderingar som jag delar. Jag ponerar också om man nu äter upp sig och tränar hjärnan att tycka om den matmängden (så vikten bibehålls någorlunda). Vad blir då matsuget av, om man oavsett anlening minskar sin träningsmängd och följak

Jannike om du inte vill gå ner mer i vikgt så börja lägg till mer mat tillexempel fullkornspasta eller potatisar eller råris .

Större och fler portioner löser troligen problemet om du inte toktränar.
Skulle du inte få i dig nog med energi så kan du ta till efterrätter också.

Hej Janike.

Om du inte vill gå ner mera i vikt så kan det vara klokt att äta energirikare föda. Inte nödvändigtvis mer föda. Sen kan det vara bra att fylla på med energi under träningen och självklar direkt efteråt. Fett är en bra energikälla, dock är in

Kan vi inte hålla det här ät-pratandet i mat-gruppen så vi som tycker att man äter då man är hungrig kan få slippa detta?

Ungefär samma svar som alla matfrågor: Vispgrädde och olivolja är alltid bra. När man tränar mycket så är det fint med energirik frukt, bananer, annanas, vindruvor m m.

Fast nu frågade jag inte specifikt efter vad jag ska äta. Jag frågade vad andra CYKLISTER äter för att balansera, hur de tänker angående detta, eftersom cykling är en av de mest förbrännande träningarna enligt mig, iom de långa distanspassen.

Jag har exe

"...sänka min vikt under säsong och att man återfår sin idealvikt under vintern..."

Jannike,
Idealvikt under säsong.
Som resonemanget skrevs ut ovan, ser det inte så sunt ut :).

*Markera som ointressant* fungerar mig veterligen ypperligt. Jag tyckte din fråga var intressant.

För mig har det fungerat så att kroppen vant sig efter ett tag. (ca halva säsongen) När distanspassen blir längre i början på våren, och på träningsläger s