Quote from Guest on 17 September 2010, 17:36Bakgrundsinfo;
Har aldrig kunnat springa på grund av knäproblem sedan barnsben. Men har alltid kunnat gå och har i perioder gått mycket snabba promenader (6km/h +) - aldrig känt något. Fick inlägg i skorna för typ ett halvår sedan (? tiden går fort). Har
Bakgrundsinfo;
Har aldrig kunnat springa på grund av knäproblem sedan barnsben. Men har alltid kunnat gå och har i perioder gått mycket snabba promenader (6km/h +) - aldrig känt något. Fick inlägg i skorna för typ ett halvår sedan (? tiden går fort). Har
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 17:46Låter spontant för mig som överansträngning.
När du går snabbt, tar du ganska långa och rejäla kliv?
Låter spontant för mig som överansträngning.
När du går snabbt, tar du ganska långa och rejäla kliv?
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 17:54Har traskat runt i mitt rum nu för att testa och jo, långa och "rejäla" kliv blir det per automatik när jag går snabbt. Har nog alltid varit så dock och jag brukade gå väldigt mycket för några år sedan när gång var min träningsform. Kan överansträngningen
Har traskat runt i mitt rum nu för att testa och jo, långa och "rejäla" kliv blir det per automatik när jag går snabbt. Har nog alltid varit så dock och jag brukade gå väldigt mycket för några år sedan när gång var min träningsform. Kan överansträngningen
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 17:57Vissa bedömare hävdar att benhinneproblem kan minska om man tar kortare steg och landar mer på framfoten. I ditt fall, varför inte småjogga istället, MYCKET lätt trippande jogg, och se om det blir någon förändring?
Vissa bedömare hävdar att benhinneproblem kan minska om man tar kortare steg och landar mer på framfoten. I ditt fall, varför inte småjogga istället, MYCKET lätt trippande jogg, och se om det blir någon förändring?
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 18:07Problemet är att jag inte kan jogga speciellt långsamt då det ger smärta i knäna (har diskuterat detta i annan tråd tidigare) + att min puls går upp väldigt lätt (tror jag, har ingen pulsklocka) så jag skulle inte orka att ens småjogga speciellt länge (tr
Problemet är att jag inte kan jogga speciellt långsamt då det ger smärta i knäna (har diskuterat detta i annan tråd tidigare) + att min puls går upp väldigt lätt (tror jag, har ingen pulsklocka) så jag skulle inte orka att ens småjogga speciellt länge (tr
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 18:09Ja, prova du att ta det vackert i gången, jag tar själv långa kliv när jag promenixar, och får ibland lite ont av det.
Ja, prova du att ta det vackert i gången, jag tar själv långa kliv när jag promenixar, och får ibland lite ont av det.
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 18:45Bara för att kasta bensin på brasan... Prova barfota/minimalistiskt?
Bara för att kasta bensin på brasan... Prova barfota/minimalistiskt?
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 18:50Peter, jag ska erkänna att jag skulle vilja prova barfota! Men av erfarenhet så vet jag ju att det alltid gjort ont tills jag fick mina inlägg. Vet inte om jag vågar riskera smärta igen då jag inte vet hur lång tid det tar innan den skulle försvinna igen
Peter, jag ska erkänna att jag skulle vilja prova barfota! Men av erfarenhet så vet jag ju att det alltid gjort ont tills jag fick mina inlägg. Vet inte om jag vågar riskera smärta igen då jag inte vet hur lång tid det tar innan den skulle försvinna igen
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 19:33Kanske cykla istället?
Kanske cykla istället?
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 19:44Jackie: Det finns en hel del fall där folk gått från stela skoinlägg till inga skor alls utan problem och på relativt kort tid. Det gäller bara att vara löjligt försiktig.
Dessutom, jag är rätt säker på att din gångstil ligger bakom dina benhinneproblem.
Jackie: Det finns en hel del fall där folk gått från stela skoinlägg till inga skor alls utan problem och på relativt kort tid. Det gäller bara att vara löjligt försiktig.
Dessutom, jag är rätt säker på att din gångstil ligger bakom dina benhinneproblem.