Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad bör jag göra?
You need to log in to create posts and topics.

Jackie: Tvärt om. På grund av den korta tiden så frös du. När jag springer tar det några kilometer innan fötterna fått upp värmen men sedan är det inga problem alls. Har visserligen inte testat temperaturer under 10 plusgrader än så länge men det kommer r

Sylvia - och hur tränar man bäst för detta? Jag vet att jag brukade göra det på gymmet, men har inte tillgång till något gym nu, alltså inga maskiner. Några bra övningar att rekommendera?

Olle - Hm, det där tål att tänkas på. Jag ska dock erkänna att jag

Jag tror att Sylvias tankar stämmer. Att ta kortare steg, med högre frekven, tog bort mina problem med tibialis anterior-muskeln (och den hade hindrat mig rejält under lång tid utan att jag förstod varför). Men det är ganska klurigt att lägga om sitt löps

I min mening gör ordet barfotaskor mer skada än nytta. Visst, det är svårare att springa med riktigt usel teknik i dem men eftersom du faktiskt inte har direktkontakt med marken så kommer du fortfarande undan med en hel del dåliga vanor. Framför allt hand

Jackie: Sitt ner och digga till musik - det behöver du inget gym för. 🙂 Alltså sitt och trampa takten med framfoten med hälarna i golvet. Bra träning för benhinnorna och även för "fotflexaren".

Jackie skrev: "I övrigt; tanken på mig i snäv långkjol, den är ganska skrattretande!"

Japp, håller med 😀

Kristina - det låter som bra övning! Påbörjas genast! *sätter på bra musik* 😀

Jackie: Akta så det inte blir strömavbrott 😉

Hahah, jag är försiktig 😉

Bra det 😀