Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad bör jag göra?
You need to log in to create posts and topics.

@Johan - Cykling är helt klart ett alternativ, brukade cykla mer hemma hos mamma & pappa dock där jag hade en motionscykel!

@Olle - Kanske ska titta upp det till nästa vår då! Känns lite jobbigt att ta av sig skorna i den här kylan 😉

Kyla? Jag bor i Luleå och tänker åtminstone köra barfota tills snön lägger sig. 😀

Men alltså, gör det inte ont i fötterna? Jag minns vid något tillfälle att jag efter ett vad gick barfota ute på marken i sisådär september månad, gick bara en kort sträcka men blev kall och blöt. Trots den korta sträckan/tiden gjorde kylan att jag hade s

Aquasocks och ett par vanliga tunna löpstrumpor funkade bra i ett par minusgrader i våras. Inte tillstymmelse till kallt så länge man rör på sej.

Edit: Snöslask, packad snö, is och ren asfalt var det då.

Jag brukade "älga fram" i promenad tidigare, men har kortat av steget även i promenad. Testa att inte slänga fram benet så långt utan gå mer "intensivt". Jag går numera snabbare med ett kortare steg än med ett långt

@Anneli - Ja, men precis så! Det låter som att det blir till att prova det! Det här med att "älga fram" som du så fint uttrycker det, verkar ju uppenbarligen inte ha så fina effekter!

Jackie: Inläggen har du haft i över 1 år. Du har haft dem så länge att jag har kastat kvittot vet du 😉

Jackie: Det låter som det är läge för dig att leta fram den snäva långkjolen....det fick jag göra för att kunna springa öht.

Nja, inte bokstavligen kanske, men jag tog så små steg som om jag hade haft en sån på mig. Har inte haft några problem med mina k

Okej då, jag har haft inlägg i över ett år då! Tiden går fort som sagt. I övrigt; tanken på mig i snäv långkjol, den är ganska skrattretande! 😉

"Fotböjaren" som Du kallar den heter tibilais anterior på latin och flexar foten uppåt.

Vid gång sätter man i hälen betydligt mer än under löpning, vilket gör att foten behöver flexas mer uppåt än vid löpning och ovan nämnda muskel belastas mer.

Överans