Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonvad behövs
You need to log in to create posts and topics.

Ok, det har jag varit med om någon enstaka gång bara. Hjälper öronpropparna mycket?

För mig är dom ovärderliga. Men som sagt det är nog individuellt hur känslig man är.

Bra tips med öronproppar! Det ska jag definitivt prova...

Hur ser det ut på växlingsplatsen egentligen? Hur mycket space har var och en och är det svårt att hitta "sin" plats?
Är det inte svårt att få på sig strumpor och skor snabbt om man kommer direkt

Hur det ser ut med plats beror på hur arrangören arrangerat 🙂 det. Det kan vara långa "bockar" som man hänger upp cyklarna på, nån gång är det en stol till var och en:-) Kolla runt i lite fotoalbum från div tävlingar på klubbsidor så får du nog ganska s

Jag håller med om öronpropparna, de är värda sin vikt i guld!

Det brukar vara rätt trångt vid växlingarna men inte så svårt att hitta rätt eftersom man är utplacerad i nummerordning. Vid svenska tävlingar i alla fall, som inte har hur många deltagare som

Jag brukar reka hur det "ser ut" när man kommer upp från simningen. Sen kan man lätt memorera vilken rad man ska in i för att hitta sina saker. Man vill ju inte tappa vädefulla sekunder på att vimsa runt i fel "fålla". Men sikta inte på grannens snorgröna

"och skorna sitter på cykeln..."
Du tar alltså på dig skorna på cykeln..? Oj då - jag måste nog träna på balansen om jag ska klara det där!
Men hur är det med löpningen då? Är det inte ganska tungt att börja springa på ben som just drivit stenhårt på cyke

Det är en vanesak att springa efter cykel. Det är en annorlunda känsla

Dom sitter redan i pedalerna så jag springer barfota ur växlingsområdet. Man behöver absolut inte göra så. Det funkar lika bra att ta på skorna innan man tar sin cykel. Gör några duathlon intervaller för att komma på hur du vill ha det i bytet och så får

Några andra saker som är bra att ha är handduk att torka fötterna med och ett skohorn (gärna den långa varianten) för att snabbt få på sig skorna. (Jag har en kompis som var tvungen att stretcha lite efter cyklingen innan han kunde böja sig så han kunde f