Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 10:15Hur tränar han på att tillföra energi utan långpass? Det är ju bra att veta vad magen tål också.
Hur tränar han på att tillföra energi utan långpass? Det är ju bra att veta vad magen tål också.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 10:45Borde man kunna få reda på genom att dricka innan ett 10km maxlopp (eller hur han nu tränade).
Borde man kunna få reda på genom att dricka innan ett 10km maxlopp (eller hur han nu tränade).
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 11:43Oskar, det stämmer ju inte.
Oskar, det stämmer ju inte.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 11:54Han persade också med ca 2 minuter, men är också noga med att poängtera att alltihop är tämligen ovetenskapligt och egentligen inte säger någonting.
Dessutom hör ju till saken att han hade sprungit marathon förut. Själv tror jag att behovet rent fysiolog
Han persade också med ca 2 minuter, men är också noga med att poängtera att alltihop är tämligen ovetenskapligt och egentligen inte säger någonting.
Dessutom hör ju till saken att han hade sprungit marathon förut. Själv tror jag att behovet rent fysiolog
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 14:24David>> Varför stämmer det inte? Att träna upp att springa på fett är av stor betydelse för att kunna orka hålla uppe farten...
David>> Varför stämmer det inte? Att träna upp att springa på fett är av stor betydelse för att kunna orka hålla uppe farten...
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:38Oskar, det stämmer inte eftersom han i sin undersökning inte visat att han skulle springa snabbare med långpass. Det enda han visat är att han sprang på 3:04 och satte pers med 2 minuter utan att springa långpass.
Oskar, det stämmer inte eftersom han i sin undersökning inte visat att han skulle springa snabbare med långpass. Det enda han visat är att han sprang på 3:04 och satte pers med 2 minuter utan att springa långpass.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 16:16Tycker inte att hans "undersökning" kan säga mig någonting om varför inte långpass skulle vara bra. Det säger bara att man kan genomföra ett mara ändå. Det säger inte att man gör det bättre utan långpass.
Tycker inte att hans "undersökning" kan säga mig någonting om varför inte långpass skulle vara bra. Det säger bara att man kan genomföra ett mara ändå. Det säger inte att man gör det bättre utan långpass.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 16:34Hmm, tror att min tränare i bordtennisen anmälde mig för Stockholms jubileums marathon. Inte för att vara dumdristig eller så men har typ bara kört fyra "långpass" varav två 30km och två 42km under de få åren jag tränat. Kommer förmodligen inte heller sp
Hmm, tror att min tränare i bordtennisen anmälde mig för Stockholms jubileums marathon. Inte för att vara dumdristig eller så men har typ bara kört fyra "långpass" varav två 30km och två 42km under de få åren jag tränat. Kommer förmodligen inte heller sp
Quote from Jonny Persson on 30 May 2011, 16:49Du har ju 13 månader på dig att hinna springa några långpass om du så önskar Robert.
Du har ju 13 månader på dig att hinna springa några långpass om du så önskar Robert.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 18:16Jovisst, träffar man bara någon trevlig person att springa med så är det inga problem. Anledningen till att jag nästan aldrig ligger över 1,5 mil är att jag tycker det blir lite långtråkigt. Annars älskar jag att springa och njuta av den fina naturen runt
Jovisst, träffar man bara någon trevlig person att springa med så är det inga problem. Anledningen till att jag nästan aldrig ligger över 1,5 mil är att jag tycker det blir lite långtråkigt. Annars älskar jag att springa och njuta av den fina naturen runt