Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 23:58Om en snabb löpare springer 7 dagar i veckan, 11 km på morgonen, och 19 km på kvällen, då blir det 21 mil i veckan, alltså utan långpass, tränar så ett halvår före maran, då bör han kunna springa mycket under 3 timmar.
Om en snabb löpare springer 7 dagar i veckan, 11 km på morgonen, och 19 km på kvällen, då blir det 21 mil i veckan, alltså utan långpass, tränar så ett halvår före maran, då bör han kunna springa mycket under 3 timmar.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 20:57Frågan jag direkt ställer mig om han med det klassiska marauplägget:
2x kvalité
1x långpass
2-3x junk miles
Varje vecka
Veckosnitt runt 70 km (en _tredjedel_ alltså).Vad blir det för resultat då?
Jag tvekar inte alls på att man fixar maran dansande om
Frågan jag direkt ställer mig om han med det klassiska marauplägget:
2x kvalité
1x långpass
2-3x junk miles
Varje vecka
Veckosnitt runt 70 km (en _tredjedel_ alltså).
Vad blir det för resultat då?
Jag tvekar inte alls på att man fixar maran dansande om
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 23:16Kan man springa veckor med 20 mil utan att bli skadad efter ett tag är man väl elit?
Kan man springa veckor med 20 mil utan att bli skadad efter ett tag är man väl elit?
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 06:56behöver man inte vara
behöver man inte vara
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 07:12Håller med Robert, men man slipper skador. 🙂
Håller med Robert, men man slipper skador. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 09:04om man gör det i några år är man förmodligen elit! 🙂 Om inte övertränad...
om man gör det i några år är man förmodligen elit! 🙂 Om inte övertränad...
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 13:15Så 20km är inte långpass?
Han kanske kör fler än 1 pass om dagen, tex 10km + 20km, eller ännu mera?
Gör han milen på 28 min eller 38 min?
3:04 är ju ingen vidare tid om man gör milen på <35 tex
Så 20km är inte långpass?
Han kanske kör fler än 1 pass om dagen, tex 10km + 20km, eller ännu mera?
Gör han milen på 28 min eller 38 min?
3:04 är ju ingen vidare tid om man gör milen på <35 tex
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 13:22Tack för den Tomas. 😉
Jag gjorde milen sub 35,
men kom aldrig ner till 3:04 på ett marathonlopp.Vissa typ mig föddes nog med mer sprintmuskler.
Inget fel i det.
Tack för den Tomas. 😉
Jag gjorde milen sub 35,
men kom aldrig ner till 3:04 på ett marathonlopp.
Vissa typ mig föddes nog med mer sprintmuskler.
Inget fel i det.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 14:08Håller med dig lite där, Oskar. Troligtvis inte så många som kör så pass mycket under en längre tid som två år, eller i närheten utan att vara elit. Tror jag iaf. Dock har man väl haft månader då man legat på mer.... Sen så tränar de väl flitigt under vin
Håller med dig lite där, Oskar. Troligtvis inte så många som kör så pass mycket under en längre tid som två år, eller i närheten utan att vara elit. Tror jag iaf. Dock har man väl haft månader då man legat på mer.... Sen så tränar de väl flitigt under vin
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 20:03Robert: Har du tränat månader med mer än 80 mil löpning/månad? Det är mycket.
Hur såg den typiska veckan ut? 30km varje dag?
Robert: Har du tränat månader med mer än 80 mil löpning/månad? Det är mycket.
Hur såg den typiska veckan ut? 30km varje dag?