Quote from ellen olsson on 18 January 2009, 23:16En klubbkompis till mig körde VR på två flaskor utan påfyllning. En halvliter på Davids pass är ganska lyxigt vid en jämförelse....
En klubbkompis till mig körde VR på två flaskor utan påfyllning. En halvliter på Davids pass är ganska lyxigt vid en jämförelse....
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 16:03På ett 4 timmars pass för mig, så behöver jag i alla fall 2 liter vätska. Med viss reservation för hur vädret är. Jag svettas en hel del, så då behövs det påfyllning av depåerna annars väntar "väggen".
På ett 4 timmars pass för mig, så behöver jag i alla fall 2 liter vätska. Med viss reservation för hur vädret är. Jag svettas en hel del, så då behövs det påfyllning av depåerna annars väntar "väggen".
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 16:06Klä dig så du svettas mindre.
Klä dig så du svettas mindre.
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 16:12Kan man ha mindre än en kortärmad cykeltröja och byxor, utan att skrämma slag på folk? Jag får väl öka tempot, så jag får lite mer vindmotstånd..
Om jag tränar inomhus, t ex squash el innebandy, så är det inga problem att vrida ur tröjan efter en halvtimm
Kan man ha mindre än en kortärmad cykeltröja och byxor, utan att skrämma slag på folk? Jag får väl öka tempot, så jag får lite mer vindmotstånd..
Om jag tränar inomhus, t ex squash el innebandy, så är det inga problem att vrida ur tröjan efter en halvtimm
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 16:14Jag har samma problem som du...men har också märkt att jag kan hantera varam klimat otroligt bra också...inga problem med att ligga och cykla i +35 grader i skuggan i ett par timmar..
Jag har samma problem som du...men har också märkt att jag kan hantera varam klimat otroligt bra också...inga problem med att ligga och cykla i +35 grader i skuggan i ett par timmar..
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 16:15Du cyklar inte ute på vintern?
Sommartid är passen uppdelade i olika varianter.
Fyratimmars är uteslutande distansträning med lite backar..
Du cyklar inte ute på vintern?
Sommartid är passen uppdelade i olika varianter.
Fyratimmars är uteslutande distansträning med lite backar..
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 17:24Det hela handlar om träningsmängd och metod. Att vänja kroppen att belastas under en längre tid. Det är tyvärr inte något som låter sig göras på ett par veckor med 1 till 2 pass i veckan, utan här gäller det att nöta på under en längre tid. Dessutom så rä
Det hela handlar om träningsmängd och metod. Att vänja kroppen att belastas under en längre tid. Det är tyvärr inte något som låter sig göras på ett par veckor med 1 till 2 pass i veckan, utan här gäller det att nöta på under en längre tid. Dessutom så rä
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 17:28Det värsta är att det byggs så få nya vägar utan det blir till att nöta på de gamla.
Det värsta är att det byggs så få nya vägar utan det blir till att nöta på de gamla.
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 17:35Med "hitta nya vägar" menar jag inte nya vägar ordagrant, utan nya vägar i träningen att alltid söka efter den mest optimala träningen för just din kropp för att inte stagnera i din träning, dvs komma in i det jag kallar lunk.
Att alltid ligga och köra 5
Med "hitta nya vägar" menar jag inte nya vägar ordagrant, utan nya vägar i träningen att alltid söka efter den mest optimala träningen för just din kropp för att inte stagnera i din träning, dvs komma in i det jag kallar lunk.
Att alltid ligga och köra 5
Quote from Funbeat user on 19 January 2009, 17:57Jonas när och hur använder egentligen kroppen kolhydrater som bränsle?
Jonas när och hur använder egentligen kroppen kolhydrater som bränsle?