Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumRetrocyklarVad har du för roliga cyklar?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Pepita 70-tals.
En Lemond Ti-91-92?
En Banani-83 och en Gazelle Olympia som blivande SS-projekt.

Jag har en:

Holdsworth Mistral (brittisk touring) Reynolds DB 531 (inte "touring" 531, utan samma stål som racern).

Raleigh Competition gjort av Carlton Cycles i Worksop

Det är 531 DB i Pepitan, Hi-tensile i Gazellen, 3/2.5 i Lemonden och Columbus SL i den custombyggda Banani.
Bent räknades som världens bästa rambyggare på banramar och hans criteriumramar var suveräna.

Bra initiativ David!

Håller på med en Concorde byggd av Columbus SLX-rör. Den är plåtren nu och ska på lack om någon vecka. Sedan blir det Campagnolo Super Record så lång möjligt. Delarna är från perioden 1981-1987 ca.
Nya dekaler går fint att hitta i Au

En Crescent-racer från 1952 eller 1953. Fast det är inte speciellt många delar som är original. Bakväxeln är en Shimano Altus från 2000, växelreglaget är ett Huret från 1951.

Dessutom en Peugeot-racer från 1988 i nästan originalskick, fast sliten och fu

En välvårdad Peugeot Tourmalet från -85 -86 nånting, som dock behöver lite omvårdnad.
Jag funderar på att montera lite nyare komponenter på den och kanske använda den till eventuell jobbpendling, men å andra sidan skulle det vara kul att ha den i original

Har en Peugeot SX10, skulle tippa på -77. Hyfsat orginal, har bytt styre och styrstam. Kör även med spd pedaler. Är inte så jättenoga med orginalskicket men det är kul att veva runt på en gammal hoj med historia. Har trampat runt Vättern 3 ggr med den oc

Jag mätte baknavet på min Raleigh. Den är kanske lite äldre än jag trodde.

När jag köpte den, fanns inte något annat 5-kransar på cyklarnas frihjul. Efter ett par år kom Sun Tour med 6 i samma utrymme (Sun Tour New Winner). Man behövde lite tunnare kedja

Räknas en "hotrod" som retro? (H)
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=11877

Så klart.