Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:26Bra carbonramar är extremt styva i "sidled" och fjädrande vertikalt.
LOOK 486:an jag hade tidigare slutade LOOK med eftersom så många fick problem på dåliga vägar.LOOK 595 ultra är inte så mycket snällare.
Stålramarna var lite lagom flexiga i alla plan
Bra carbonramar är extremt styva i "sidled" och fjädrande vertikalt.
LOOK 486:an jag hade tidigare slutade LOOK med eftersom så många fick problem på dåliga vägar.
LOOK 595 ultra är inte så mycket snällare.
Stålramarna var lite lagom flexiga i alla plan
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:28Bra sammanfattning, David! Hittade inte orden.
Bra sammanfattning, David! Hittade inte orden.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 17:02Ur Motala Ström har jag idag fiskat upp en King, gissar på mitten 80-tal. Det mesta ramlade bort men ramen verkar vara i gott skick, samt fälgarna.
Blir troligen en Singlespeed av den.
Var från början en "vanlig" cykel med skärmar, stöd, blocklås och pak
Ur Motala Ström har jag idag fiskat upp en King, gissar på mitten 80-tal. Det mesta ramlade bort men ramen verkar vara i gott skick, samt fälgarna.
Blir troligen en Singlespeed av den.
Var från början en "vanlig" cykel med skärmar, stöd, blocklås och pak
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 17:04En skåning med andra ord.
En skåning med andra ord.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 18:28Jepp, Hälsingborg står det på märket..
Jepp, Hälsingborg står det på märket..
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 18:29En gammal polare jobbade där som chaufför.
En gammal polare jobbade där som chaufför.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 18:31Ska bli lärorikt att plocka ihop den med nya lager, annan vev, bromsar etc. Min handlare har massa gamla lådor som ska gås igenom tänkte jag. Först måste den dock göras ren från gammal lack.
Ska bli lärorikt att plocka ihop den med nya lager, annan vev, bromsar etc. Min handlare har massa gamla lådor som ska gås igenom tänkte jag. Först måste den dock göras ren från gammal lack.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 18:33Blästra den?
Blästra den?
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 19:21Om jag kan hitta nån som kan glasblästra kanske. Lacken sitter inte så hårt, har kört lite med roterande stålborste redan.
Om jag kan hitta nån som kan glasblästra kanske. Lacken sitter inte så hårt, har kört lite med roterande stålborste redan.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 21:55Min nyaste standardcykel är en King som jag köpte helt ny 1988. Får väl klassa den som retrocykel snart då...
Min nyaste standardcykel är en King som jag köpte helt ny 1988. Får väl klassa den som retrocykel snart då...