Quote from Guest on 18 June 2007, 20:49Det här är inget problem jag gärna delar med mig av till "allmänheten", men jag vet inte vad jag ska göra, söka läkarhjälp?
Ja, kanske ska börja med att berätta om mitt bekymmer... Min mage har börjat "balla ur" när jag springer! Vid flera tillfällen den
Det här är inget problem jag gärna delar med mig av till "allmänheten", men jag vet inte vad jag ska göra, söka läkarhjälp?
Ja, kanske ska börja med att berätta om mitt bekymmer... Min mage har börjat "balla ur" när jag springer! Vid flera tillfällen den
Quote from Martin Trygg on 18 June 2007, 20:59Anna - du är inte ensam. Kolla den här tråden. vet inte om nån av oss har något vettigt tips, men ändå... http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=113854
Anna - du är inte ensam. Kolla den här tråden. vet inte om nån av oss har något vettigt tips, men ändå... http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=113854
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 21:19Jaa, jag kan bara ställa mig i raden ..... kanske ingen hjälp precis men jag behöver uppsöka toaletten innan jag beger mig ut och tränar ..... förmodar att fibrerna sätter fart ännu mer på magen under hård ansträngning (#)
Jaa, jag kan bara ställa mig i raden ..... kanske ingen hjälp precis men jag behöver uppsöka toaletten innan jag beger mig ut och tränar ..... förmodar att fibrerna sätter fart ännu mer på magen under hård ansträngning (#)
Quote from Pernilla Liljegren on 18 June 2007, 21:28Jag har en del knas själv, men inte just när jag springer, utan mer allmänt.
Genrellt kan man säga att om du inte ändrat något och problemet är nytillkommet, så bör du söka läkarhjälp. Så lyder grundresonemanget när man läser medicin och att missa något v
Jag har en del knas själv, men inte just när jag springer, utan mer allmänt.
Genrellt kan man säga att om du inte ändrat något och problemet är nytillkommet, så bör du söka läkarhjälp. Så lyder grundresonemanget när man läser medicin och att missa något v
Quote from Fredrik Närenfors on 18 June 2007, 21:28För mig är det nerverna. Kan behöva gå tre fyra gånger före ett lopp. Inte träning. Och det bara sprutar ut som om det kokade därinne.
För mig är det nerverna. Kan behöva gå tre fyra gånger före ett lopp. Inte träning. Och det bara sprutar ut som om det kokade därinne.
Quote from Pernilla Liljegren on 18 June 2007, 21:29Men DET är säkert nerverna. Inte riktigt samma resonemang när det är till träning eller till vardags...
Men DET är säkert nerverna. Inte riktigt samma resonemang när det är till träning eller till vardags...
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 23:14Jag brukar också ha problem med magen då jag springer, ibland kan det knipa till helt otroligt och böka på där inne. Man jag tror nog att det ligger lite i psyket för mig. Det har blivit bättre när jag "hållit mig" och försökt tänka på annat, lite bestämt
Jag brukar också ha problem med magen då jag springer, ibland kan det knipa till helt otroligt och böka på där inne. Man jag tror nog att det ligger lite i psyket för mig. Det har blivit bättre när jag "hållit mig" och försökt tänka på annat, lite bestämt
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 23:35Kroppen kan anpassa när den vill insistera på vissa funktioner...
Hade det problemet när jag började i tonåren... Håll dig, blir en intressant springstil men förr eller senare fattar kroppen.
Man kan träna sig att gå på en specifik tid varje dag om man v
Kroppen kan anpassa när den vill insistera på vissa funktioner...
Hade det problemet när jag började i tonåren... Håll dig, blir en intressant springstil men förr eller senare fattar kroppen.
Man kan träna sig att gå på en specifik tid varje dag om man v
Quote from Camilla Höög on 19 June 2007, 11:01Kan kosthållningen ha något med problemet att göra: När och vad äter du?
Personligen försöker jag äta senast 2-3 timmar innan löpträning för att slippa ont i magen.En teori:
Löpning kan trigga flykt- och stressreaktioner vilket betyder att kroppen tömme
Kan kosthållningen ha något med problemet att göra: När och vad äter du?
Personligen försöker jag äta senast 2-3 timmar innan löpträning för att slippa ont i magen.
En teori:
Löpning kan trigga flykt- och stressreaktioner vilket betyder att kroppen tömme
Quote from Ida Wilhelmson on 19 June 2007, 11:42Hej och tack för era svar!
Jaha, det här var ju kul att läsa; typ "get used to it"=) Verkar ju onekligen vara ett ganska vanligt "fenomen" bland löpare. Det konstiga tycker jag är att det kommit NU, jag har ju liksom inte förändrat nåt vad jag kan komma p
Hej och tack för era svar!
Jaha, det här var ju kul att läsa; typ "get used to it"=) Verkar ju onekligen vara ett ganska vanligt "fenomen" bland löpare. Det konstiga tycker jag är att det kommit NU, jag har ju liksom inte förändrat nåt vad jag kan komma p