Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Anna,

Det skulle kunna vara så att du har colon irritable. men låter inte som det.

Min tanke är att om du har en långsam mage annars så kan det bara vara så att du får igång din mage. T.ex de som har ett stilla sittande arbete har oftast problem med töm

Anna, lite tips på hur Du kan undvika dylika problem.

http://www.mayoclinic.com/health/runners-diarrhea/AN00376

Har själv aldrig upplevt detta *tack o lov*, men är noga med att aldrig dricka kaffe innan ett långpass, aktar mig för fibrer dagarna innan o

Anna, min syster hade detta problem och fick rådet att dricka ljummen dricka innan samt tömma "task o tarm" innan... har för mig att det hjälpte..

har läst ngt husmorstips oxå där de tipsar om att blanda ut kanel i vatten - det ska tydligen motverka dia

Ja det var intressant läsning, för midsommardagens morgon sprang jag ut en runda tog bara några torkade aprikoser o lite vatten. Kände rätt omg. att magen ballade ut till slut fanns det ingen återvändor så det fick bli skogen men det värsta är att jag tyc

Jag hade för ett tag sedan samma problem på morgonen innan jag gick till jobbet för ett tag sedan. Jag var hos läkare och han tog massor med blod för att analysera. Svaret blev att jag var kärnfrisk. Troligen berodde problemet på stress (även om jag inte

Du kanske inte har ändrat matvanorna, men hur är det med drickvanorna?

Spontant tänker jag att du kanske dricker lite lite mer nu när det är sommar och har varit väldigt varmt, och att detta drickande har gjort magen lite orolig och "omtumlad" under din

Ja den teorin är kanske rätt, dricker lite på morgonen när jag springer men sen under dagen dricker jag mycket vatten. Idag känns det bättre, men det kan också vara stressmagen kanske lite magkatarr

För två veckor sedan var jag på Cypern och sprang en dag en mil. Magen ballade ur fullständigt och det höll i sig i ett dygn. Så fort jag stoppade något i magen fick jag springa på toa. Det gick tack och lov över dagen efter....

"runda tog bara några torkade aprikoser o lite vatten. Kände rätt omg. att magen ballade ut"

Torkad frukt som aprikoser och russin, katrinplommon, äpplen är för många personer samma sak som att deras mage gör uppror varesig de springer eller ej.

Nä huu... aprikoser, äpplen och löpning- det är att be om magproblem, iallafall för min del. Har hört många som får kramp i magen av att äta äpple för nära ett löppass (inklusive mig själv)

Har man mycket besvär och inte vill vara toalettlöpare under ex