Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad har jag gett mig in på?
You need to log in to create posts and topics.

Är anmäld till Hässelbyloppet som går av stapeln i morgon men undrar om jag inte är riktigt klok. Tycket det var en bra idé då jag anmälde mig för att sätta press på mig själv för att börja springa igen efter många års frånvaro från motion och många extra

Om man ligger i lite kan man promenera 10km på två timmar som är maxtiden! Du ska absolut starta, du kommer inte vara ensam med att promenera bitar av loppet. Och tänk dig vilken sporre det blir att slå din egen tid nästa år!

Får nog erkänna att jag gått lite i så gott som varje lopp jag hittills kört. Nu är de inte så många men ändå. Får inte till det med farten och kroppen är lite för tung här med.
Pröva att gå varje 5:e minut. Jag sprang Hässelbyloppet för några år sen och

Vet inte vad Hässelbyloppet är för typ av lopp. Men. (Och nu blir jag sura gubben en stund).

Jag, som löpare, tycker nog att det är rätt så irriterande med folk som promenerar under en löptävling. Eller ett motionslopp i löpning. Så med det sagt...

Se

Jag skulle aldrig ställa upp i en löptävling om jag var så skadad att jag var tvungen att promenera.

Anders jag har inte längre kvar min skada utan det är helt enkelt konditionen som jag inte hunnit träna upp tillräckligt på grund av att jag undvikit löpningen för att kunna läka ut ordentligt.

Mikael det är ett 10km lopp och jag förstår om snabbare löpa

OK

Tänk på att om du får känningar igen så finns det andra sätt att träna upp konditionen, t.ex. cykling, simning och crosstrainer. Vikten däremot handlar bara om att äta mindre och nyttigare, inte huruvida du tränar eller inte.

Hoppas loppet imorgon än

Är väl bra att folk ställer upp för att motionera. Men har man tänkt sig gå kan man ju starta bland de sista, på så sätt blir det inte några större problem.

"Vikten däremot handlar bara om att äta mindre och nyttigare, inte huruvida du tränar eller inte."

Ja tänk om det var så enkelt ..........

Precis så enkelt är det Jonas. Högre förbrukning av energi än intag av desamma. är teoremet som gäller.