Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad har jag gett mig in på?
You need to log in to create posts and topics.

Teori och praktik är två helt skilda saker! 😉

Och LYCKA TILL idag! Glöm inte att berätta för oss hur det gick, jag håller tummarna! (t+)

Teori är bra men den tar inte hänsyn till individen och därav är inte alltid överensstämmande med praktiken.
Är själv kampsportare och bantat en del både med det och annat, för mig funkar bara ökad träningsintensitet i kombo med kontrollerat näringsintag

Fortsätter kapa tråden. Det är inte så enkelt alla gånger, det kan finnas orsaker, t ex sjukdomar som gör att man väger mycket och dessutom finns det mediciner som man blir hungrig av.

Har just kommit hem från Hässelby, det var en toppendag med mycket f

OT-fortsättning:
TS anförde överst "löp träningen har uteblivit och tyvärr också konditionen och viktminskningen"
Jag ville påpeka att det inte är utebliven löpning som lett till utebliven viktminskning. För, vid viktminskning är teorin ett rätt förhållan

Jag kan först nämna att jag tog mig runt på den inte alltför bra tiden på 1:18:51 men jag är fantastiskt nöjd med tanke på att jag är helt otränad och för tung för mitt bästa. Blev väldigt jobbigt efter 5km då energin bara försvann men jag passade iställe

Härligt att höra! Och grattis till den fina tiden!

Din tid strax under 1:19 är väl rätt okej om du inte tränat? Runt 7:50 minuter per kilometer. Finns många som regelbundet motionerar löpning/jogg vilka snittar sämre tid än det du presterat. Du kan absolut vara nöjd.

Gött!

Fint med ett lopp som inte upplevs som trångt.

🙂

Mats, jag trodde jag skulle komma i kapp dig men icke sa Nicke. Bra kämpat utifrån dagens (o)förberedelse (t+)

Jag tyckte förra årets lopp var trångt i starten men nu kände jag att jag hittade "mitt" tempo utan att störas av andras ben och armbågar.

Appropå trådkapning...
@ Camilla
Att det finns mediciner som gör en hungrig har väl inget med teorin att mer energi ut än in ger viktminskning att göra.
Går man upp i vikt beror det på att man äter mer än man gör av med...oavsett om det beror på att man