Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Behöver förslag!

Börjar tröttna på att inte kunna ta i ordentligt på grund av håll. Testar alla möjliga äta innan/efter olika tider etc men börjar bli lite frustrerad.

Vad har ni för tips?

/M

Joggar före frukost. Får aldrig håll då. 🙂

Sträck på dig och andas djupare. Försök se till så att bröstkorgen rör sig så lite som möjligt när du andas, istället ska magen röra sig ut och in. Det är vad som hjälpt mig i alla fall, jag har aldrig håll längre.

Haha, själv brukar jag få håll då jag inte ätit och ger mig ut på morgonen =)

Knyt näven på den sidan du får håll.

Andas i takt med ditt löpsteg och börja andas ut när du sätter i det benet på den sidan du får håll. (Jag andas två-takt eller tre-takt beroende på tempo).

Funkar inte det ena så funkar det andra för mig. Eller båda

Undra om det inte var Mackan som tipsade mig om att magandas. Det funkar verkligen för mig. Lite svårt att göra i 3.45 fart kanske 🙂

Alltså undvik bröstandning och kocentrera dig på att låta magen växa och spännas ut när du andas in och sen tvärtom när

Det kan ha varit jag som tipsat om det. Just magandningen är nog anledningen till att jag faktiskt kan springa och prata i rätt höga farter.

OT: Jag blev uppringd under en löprunda på en mil där jag faktiskt hade ganska bra fart (@21kp) för att vara jag. Efter några vändor i dialogen fick jag förklara för min samtalspartner att jag är ute och springer och att det är ganska jobbigt och om jag k

hur gammal är du? jag tycker min håll har minskat med åldern...

Kanonteori -AT-....jag är jättegammal å har aldrig håll. Kutar åxå myche å i sakta takt men det är säkert åldern som spelar in...tummis!