Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mia, du är antagligen helt enkelt otränad. Fotsätt fast med lite lägre ansträngningsgrad. Och se till att det gått ett par timmar mellan nån större måltid och löpningen!

Lycka till!

Jag minns inte när jag hade håll senast. Men jag är noga med uppvärmningen och arbetar mig upp till arbetspulsen under 2-3 km. Kanke värt att tänka på? Uppvärmningen?

Löpning innan eller efter frukost verkar inte spela någon roll för mig, men löpning tät

Därför att du är vältränad Sylvia!

Jaha, det är så enkelt?

Det är min uppfattning iaf. Jag känner inga vana löpare som får håll - och jag känner ganska många

Christer har i stort sett rätt.
Sedan finns det ju vana löpare som drar i sig en hel grillad special ( OBS! Riktigt gammeldags mos för sjåen ) och direkt efter ger sig ut väl fort.
Då blir det håll.

Fick en gång tipset att hålla händerna ovanför huvude

Jag får aldrig håll längre. När jag var yngre fick jag jämnt håll, varje gång jag sprang. Jag har ingen aning om varför det slutat. Numera kan jag äta en brakmiddag och springa en timme senare utan att känna minsta obehag. Konstigt.

Hur som helst, jag lä

Jag är förvisso Övertygad om att Sylvia är vältränad, men jag tror faktiskt det räcker med att vara van vid att springa för att inte få håll?

Jag håller med om att man verkar få håll mer sällan om man sprungit i några år men jag har drabbats av det efter att jag sprungit några år och jag var väl iaf hyfsat vältränad och gjorde milen en bit under 40 minuter.

Efter en ordentlig middag kan jag ge mig ut i långpasstempo utan större problem. Känns väl inte helt bra, men jag mår inte illa, får håll eller liknande.

Ge mig istället en liten skål fil och jag spyr inom en kvart och har håll innan jag har rundat nästa