Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 08:561. Träning motverkar håll. Så därför är det bara att se till att vara tränad. 🙂
2. Undvik att äta strax innan du ska träna.
3. Får du håll när du väl är ute och tränar är tipset att hålla hårt om en nyckelknippa eller dylikt.
1. Träning motverkar håll. Så därför är det bara att se till att vara tränad. 🙂
2. Undvik att äta strax innan du ska träna.
3. Får du håll när du väl är ute och tränar är tipset att hålla hårt om en nyckelknippa eller dylikt.
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 11:01Mia,
Jag får "håll" om jag springer på "fel" sätt trots att jag sprungit regelbundet i drygt 25 år. Jag har besvärats av "håll" i drygt 25 år (japp, trist, men så är det). Jag betraktar mig inte som vältränad, men sprang i alla fall 118 mil och cyklade 1
Mia,
Jag får "håll" om jag springer på "fel" sätt trots att jag sprungit regelbundet i drygt 25 år. Jag har besvärats av "håll" i drygt 25 år (japp, trist, men så är det). Jag betraktar mig inte som vältränad, men sprang i alla fall 118 mil och cyklade 1
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 12:19Eller kanske tvärtom, grattis till ett långt inlägg. 🙂
Eller kanske tvärtom, grattis till ett långt inlägg. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 12:19Eller kanske tvärtom, grattis till ett långt inlägg. 🙂
Eller kanske tvärtom, grattis till ett långt inlägg. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 13:10Vet inte hur det här fungerar men jag kan få håll ibland om jag går ut för hårt och andningen inte hunnit komma igång.
Mitt håll beror förmodligen på att musklerna emellan revbenen får kramp. För mig hjälper det då att lägga armarna på huvudet när jag s
Vet inte hur det här fungerar men jag kan få håll ibland om jag går ut för hårt och andningen inte hunnit komma igång.
Mitt håll beror förmodligen på att musklerna emellan revbenen får kramp. För mig hjälper det då att lägga armarna på huvudet när jag s
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 13:24Jag får sällan håll - har hänt två ggr de senaste två åren - men eftersom jag vägrar stanna när det händer så har jag kommit på ett handgrepp som funkar för mig. Jag sätter handen i midjan (tummen bak och de andra fingrarna fram) och trycker in fingrarna
Jag får sällan håll - har hänt två ggr de senaste två åren - men eftersom jag vägrar stanna när det händer så har jag kommit på ett handgrepp som funkar för mig. Jag sätter handen i midjan (tummen bak och de andra fingrarna fram) och trycker in fingrarna
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 13:28@Anna singalong, jag är inte helt säker på om det skiljer eller inte egentligen. Jag vet bara att jag brukar försöka se till att jag inte alltid andas ut på samma fot. Ofta springar jag så att jag andas på 3+2, ut på tre steg, in på två. Då byter det steg
@Anna singalong, jag är inte helt säker på om det skiljer eller inte egentligen. Jag vet bara att jag brukar försöka se till att jag inte alltid andas ut på samma fot. Ofta springar jag så att jag andas på 3+2, ut på tre steg, in på två. Då byter det steg
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 14:11Fredrik: jag andas ju jämt ut på samma fot, får jag håll på andra sidan byter jag. Sedan kan det ju blir så att jag byter om det går uppför eller nerför. Jag har ju i ärlighetens namn inte lyckats tänka på min andning en hel löptur, det finns ju massor av
Fredrik: jag andas ju jämt ut på samma fot, får jag håll på andra sidan byter jag. Sedan kan det ju blir så att jag byter om det går uppför eller nerför. Jag har ju i ärlighetens namn inte lyckats tänka på min andning en hel löptur, det finns ju massor av
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 14:24Själv går jag nog mer in i min egen sfär och det blir mest rytmer, steg, andning, känslan i kroppen och ibland lite melodislingor efter ett tag.
Själv går jag nog mer in i min egen sfär och det blir mest rytmer, steg, andning, känslan i kroppen och ibland lite melodislingor efter ett tag.
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 15:41Jenni.
Du skall inte vara ledsen för att fart är mer problematisk.
1. Du är snabb nog. (t+)
2. Du vill garanterat kuta även när du blir äldre, då är avslappnad lugn löpning superbäst. 🙂
Jenni.
Du skall inte vara ledsen för att fart är mer problematisk.
1. Du är snabb nog. (t+)
2. Du vill garanterat kuta även när du blir äldre, då är avslappnad lugn löpning superbäst. 🙂