Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:10Får aldrig håll numera.
Men första åren var det en regelbunden pina och det som hjälpte var sten-i-handen-tricket. Gick så långt att jag efter mina rundor i Hellas gömde undan den sten jag använt under lite löv så jag kunde plocka upp den när jag kom till
Får aldrig håll numera.
Men första åren var det en regelbunden pina och det som hjälpte var sten-i-handen-tricket. Gick så långt att jag efter mina rundor i Hellas gömde undan den sten jag använt under lite löv så jag kunde plocka upp den när jag kom till
Quote from Catharina Brattlin on 14 January 2012, 17:11Oj, det är ambitiöst det - att tänka på hur man andas! 😀
Jag andas när jag behöver. Men det kanske inte är så smart?
Oj, det är ambitiöst det - att tänka på hur man andas! 😀
Jag andas när jag behöver. Men det kanske inte är så smart?
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:15Jag tror tvärtom; håll andning och löpsteg ur synk.
Andning är nog den del av löpningen som jag lagt minst tankemöda på.
Jag tror tvärtom; håll andning och löpsteg ur synk.
Andning är nog den del av löpningen som jag lagt minst tankemöda på.
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:23http://en.wikipedia.org/wiki/Side_stitch
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:27"When the side stitch is on the right side, published advice is to try to exhale when your left foot lands."
Så jag andas alltså "fel" och i motsättning med både Fredrik och Peter, nämligen lika varje andetag, och ändå försvinner mitt håll och kommer int
"When the side stitch is on the right side, published advice is to try to exhale when your left foot lands."
Så jag andas alltså "fel" och i motsättning med både Fredrik och Peter, nämligen lika varje andetag, och ändå försvinner mitt håll och kommer int
Quote from Catharina Brattlin on 14 January 2012, 17:34Och jag får aldrig håll trots att jag andas lite när jag tycker det verkar behövas.
Ja, det är verkligen ett mysterium. 😉
Och jag får aldrig håll trots att jag andas lite när jag tycker det verkar behövas.
Ja, det är verkligen ett mysterium. 😉
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:37Sylvia, jag springer verkligen inte och funderar på andningen hela tiden. 😉 Det är mest om jag får håll som jag andas med baktanke. Det händer inte så ofta men funkar alltid.
Sylvia, jag springer verkligen inte och funderar på andningen hela tiden. 😉 Det är mest om jag får håll som jag andas med baktanke. Det händer inte så ofta men funkar alltid.
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 18:00För min del beror det på vilken ansträngning jag ligger på. Är jag ute och småspringer i ett tillbakalutat tempo går tankarna över på annat, men då andas jag ganska måttligt också.
Börjar jag ligga på i hårdare tempo börjar de mer basala kroppsbehoven öv
För min del beror det på vilken ansträngning jag ligger på. Är jag ute och småspringer i ett tillbakalutat tempo går tankarna över på annat, men då andas jag ganska måttligt också.
Börjar jag ligga på i hårdare tempo börjar de mer basala kroppsbehoven öv
Quote from Elias Engqvist on 15 January 2012, 21:58Själv tror jag att allt det där med att hålla i stenar, andas i baktakt eller vad det nu är, är myter.
Enligt min håll-religion är håll ett slags kramp i mellangärdet som beror på att man är ovan vid att inälvorna studsar om kring inne i kroppen. För at
Själv tror jag att allt det där med att hålla i stenar, andas i baktakt eller vad det nu är, är myter.
Enligt min håll-religion är håll ett slags kramp i mellangärdet som beror på att man är ovan vid att inälvorna studsar om kring inne i kroppen. För at
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 16:59Nja, myt är det inte, men effekten av att hålla i någonting är att man byter fokus från hållsmärtan till smärtan i handflatan av att trycka in en nyckel där.
Nja, myt är det inte, men effekten av att hålla i någonting är att man byter fokus från hållsmärtan till smärtan i handflatan av att trycka in en nyckel där.