Quote from Guest on 24 July 2011, 21:49Jag ska springa Stockholm halvmarathon i september. Det är min första halvmara. Starten går kl.16.00. Hur sjutton laddar man? Alltså, när och vad äter man senast innan loppet?
(jag antar att min vanliga laddning, gröt och en smörgås två timmar innan blir
Jag ska springa Stockholm halvmarathon i september. Det är min första halvmara. Starten går kl.16.00. Hur sjutton laddar man? Alltså, när och vad äter man senast innan loppet?
(jag antar att min vanliga laddning, gröt och en smörgås två timmar innan blir
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 21:59Korv och mos i nån korvkiosk nånstans innan 12.00!
Korv och mos i nån korvkiosk nånstans innan 12.00!
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 22:07bara en rejäl frukost,sen nån lättare lunch + vätska så är du bra laddad.
bara en rejäl frukost,sen nån lättare lunch + vätska så är du bra laddad.
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 22:18Korvmoj.......Skojar du? 🙂
Korvmoj.......Skojar du? 🙂
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 22:20Det är bara två mil, käka vanligt käk innan, men inte alltför nära inpå loppet. Korv och mos vid tolvtiden är nog lika bra som något annat.
Det är bara två mil, käka vanligt käk innan, men inte alltför nära inpå loppet. Korv och mos vid tolvtiden är nog lika bra som något annat.
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 22:22Bara är något som inte är allt för fiberrikt så kan du äta något vanligt!
Bara är något som inte är allt för fiberrikt så kan du äta något vanligt!
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 00:43Löparnas gyllene regel §1: Experimentera ALDRIG på tävling.
Ät och drick därför under dagen endast det du är helt säker på att du tål. Det gäller även under loppet. Alltså, drick inte av sportdrycken i vätskekontrollerna om du inte har provat den förut o
Löparnas gyllene regel §1: Experimentera ALDRIG på tävling.
Ät och drick därför under dagen endast det du är helt säker på att du tål. Det gäller även under loppet. Alltså, drick inte av sportdrycken i vätskekontrollerna om du inte har provat den förut o
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 07:21Håller med Mikael. Prova ingenting nytt dagen innan eller på tävlingsdagen.
Jag skulle se till att jag dagen innan tävlingsdagen inte ätit någonting som kan få magen att spöka. Sedan skulle jag se till att jag druckit ordentligt, men inte överdrivet. Vat
Håller med Mikael. Prova ingenting nytt dagen innan eller på tävlingsdagen.
Jag skulle se till att jag dagen innan tävlingsdagen inte ätit någonting som kan få magen att spöka. Sedan skulle jag se till att jag druckit ordentligt, men inte överdrivet. Vat
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 07:31Om starten inte går förrän 16.00 tycker jag absollut du ska äta vanlig lunch. Tänk dig en vanlig dag när du bara sitter på jobbet, du blir hungrig iallafall vid 12-13-tiden även om du inte rör dig. Att du skulle vara utan vanlig mat hela dagen och dessuto
Om starten inte går förrän 16.00 tycker jag absollut du ska äta vanlig lunch. Tänk dig en vanlig dag när du bara sitter på jobbet, du blir hungrig iallafall vid 12-13-tiden även om du inte rör dig. Att du skulle vara utan vanlig mat hela dagen och dessuto
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 09:18Inför Sth 1/2M 2010 tog jag en Big Mac meny ~12.30 och det gick kanon. Dock morötter istf. strips. Inför Växjö 21,1 km 2011 (start kl. 11.00) vanlig frukost och sen en gainomax 1,5 h före start, gick också kanonbra. Edit: Höll ju faktiskt på att spy vid ~
Inför Sth 1/2M 2010 tog jag en Big Mac meny ~12.30 och det gick kanon. Dock morötter istf. strips. Inför Växjö 21,1 km 2011 (start kl. 11.00) vanlig frukost och sen en gainomax 1,5 h före start, gick också kanonbra. Edit: Höll ju faktiskt på att spy vid ~