Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 14:16Intressant att läsa vad ni andra äter innan. Jag brukar ocksa ladda rätt motionärsaktigt eftersom jag är just detta och inte äta nagot speciellt innan lopp. Favoriten är Flingor och mjölk samt en frukt. Försöker att tänka som att det var ett vanligt pass
Intressant att läsa vad ni andra äter innan. Jag brukar ocksa ladda rätt motionärsaktigt eftersom jag är just detta och inte äta nagot speciellt innan lopp. Favoriten är Flingor och mjölk samt en frukt. Försöker att tänka som att det var ett vanligt pass
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 14:26@MF: Kul att det blir av! Plockar du upp resterna av mig gissningsvis mellan 30-35 km?
@MF: Kul att det blir av! Plockar du upp resterna av mig gissningsvis mellan 30-35 km?
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 15:11Det är nog ingen fara, Anders. Se till att äta ordentligt innan så bör du kunna varva en långsam ultralöpare som mig.
Det är nog ingen fara, Anders. Se till att äta ordentligt innan så bör du kunna varva en långsam ultralöpare som mig.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 15:16Karin.
Det är ditt första ½-marathonlopp så det är helt naturligt att du undrar.
Du har dock erfarenhet av året-runt-träning så använd det du lärt dig.Mikael. De "erfarna" planerar ej - inte ens sent - det fixar sig.
Har ju deltagit i vegetariska l
Karin.
Det är ditt första ½-marathonlopp så det är helt naturligt att du undrar.
Du har dock erfarenhet av året-runt-träning så använd det du lärt dig.
Mikael. De "erfarna" planerar ej - inte ens sent - det fixar sig.
Har ju deltagit i vegetariska l
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 10:54Jag har testat följande upplägg på Stockholm marathon och Lidingöloppet som funkat bra för mig, en rejäl grötfrukost sedan mackor och bananer som mellanmål under fm och en kall pasta med sås/dressing på till lunch ca 1.5 för start. Men de loppen har start
Jag har testat följande upplägg på Stockholm marathon och Lidingöloppet som funkat bra för mig, en rejäl grötfrukost sedan mackor och bananer som mellanmål under fm och en kall pasta med sås/dressing på till lunch ca 1.5 för start. Men de loppen har start
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 21:38Hmm, kanske är en av de få som köttar i mig mkt fibrer innan. Är det på morgonen så blir det rågmjölsgröt med kli (haha), krossade linfrön, solrosfrön, pumpakärnor, psylliumfrön, gojibär och sedan lite yoghurt med kanel 😀
För de flesta skulle det säkert
Hmm, kanske är en av de få som köttar i mig mkt fibrer innan. Är det på morgonen så blir det rågmjölsgröt med kli (haha), krossade linfrön, solrosfrön, pumpakärnor, psylliumfrön, gojibär och sedan lite yoghurt med kanel 😀
För de flesta skulle det säkert
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 22:27Robert; ingen vill väl springa bakom dig efter den frukosten!?
Robert; ingen vill väl springa bakom dig efter den frukosten!?
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 23:33Inga problem, det påverkar inte mig nämnvärt gällande gaser. Är väl så pass van antar jag. Kan ta en frukost utan fibrer och det skiljer sig inte mycket åt.
Inga problem, det påverkar inte mig nämnvärt gällande gaser. Är väl så pass van antar jag. Kan ta en frukost utan fibrer och det skiljer sig inte mycket åt.