Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 12:06Tack så väldigt för era tips. Jo, min plan var just att äta något ett par timmar innan starten. Typ medhavd smörgås. Vill inte heller riskera magproplem.
Lunch blir nog en liiiiten sallad utan räkor och kyckling. Vill inte riskera magproblem.
Frukost, hem
Tack så väldigt för era tips. Jo, min plan var just att äta något ett par timmar innan starten. Typ medhavd smörgås. Vill inte heller riskera magproplem.
Lunch blir nog en liiiiten sallad utan räkor och kyckling. Vill inte riskera magproblem.
Frukost, hem
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 12:11I år är det Maxim Orange/Lemon som sportdryck på Stockholms halvmara
I år är det Maxim Orange/Lemon som sportdryck på Stockholms halvmara
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 12:14Mer info på
http://www.stockholmhalfmarathon.se/start/content.cfm?Sec_ID=3090&Rac_ID=205&Lan_ID=1
Mer info på
http://www.stockholmhalfmarathon.se/start/content.cfm?Sec_ID=3090&Rac_ID=205&Lan_ID=1
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 19:21Lunch på liten sallad? Jadu, akta dig för kalorierna... 😉 Bara du inte blir hungrig när det skall sprginas. Jag hade nog tagit emn något stadigare lunch vid 12-13-tiden, istället för att luras att ta något närmare inpå.
Lunch på liten sallad? Jadu, akta dig för kalorierna... 😉 Bara du inte blir hungrig när det skall sprginas. Jag hade nog tagit emn något stadigare lunch vid 12-13-tiden, istället för att luras att ta något närmare inpå.
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 19:40Ät som vanligt vetja!
Ät som vanligt vetja!
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 21:46Ät inte kebab, taco, salami lr pizza med gorgonzola före.
Ät inte kebab, taco, salami lr pizza med gorgonzola före.
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 22:12Oj jag hade trott alla ni grymt erfarna löpare skulle följa exakta scheman för mat på tävlingsdagen! 😉
Jag är inte så rutinerad men märker klar skillnad på vad jag äter innan. Kanske just därför? Medelsnabba kolhydrater (t ex pastasallad) 3 timmar innan
Oj jag hade trott alla ni grymt erfarna löpare skulle följa exakta scheman för mat på tävlingsdagen! 😉
Jag är inte så rutinerad men märker klar skillnad på vad jag äter innan. Kanske just därför? Medelsnabba kolhydrater (t ex pastasallad) 3 timmar innan
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 09:01Sen beror det väl på vilken tid man vill och kan göra åxå. Det minsta jag har ätit innan ett marathonlopp det är en dubbelmacka å en kopp fika typ två timmar innan start. (Kolarmora Marathon då jag satte ut km-skyltarna!?) Jag gjorde väl en 4.30 typ...men
Sen beror det väl på vilken tid man vill och kan göra åxå. Det minsta jag har ätit innan ett marathonlopp det är en dubbelmacka å en kopp fika typ två timmar innan start. (Kolarmora Marathon då jag satte ut km-skyltarna!?) Jag gjorde väl en 4.30 typ...men
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 09:26Christer. Elitlöpare är nog noga, men erfarna motionärer är väl snarare raka motsatsen. Många av oss ( troligen de flesta ) tar det med ro.
Vi är väl ibland t. o. m. slarviga.Trådskaperskan är ju van att motionera så hon fixar det.
Som Kjell kan jag
Christer. Elitlöpare är nog noga, men erfarna motionärer är väl snarare raka motsatsen. Många av oss ( troligen de flesta ) tar det med ro.
Vi är väl ibland t. o. m. slarviga.
Trådskaperskan är ju van att motionera så hon fixar det.
Som Kjell kan jag
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 13:19Håller med K-G. Jag får väl räknas till gruppen erfarna motionärer och tenderar att börja allt senare med planeringen inför nästa tävling.
Det är ju egentligen inte bra. På lördag ska jag springa Ölands Marathon. den tävlingen börjar kl 17:00 och hade i
Håller med K-G. Jag får väl räknas till gruppen erfarna motionärer och tenderar att börja allt senare med planeringen inför nästa tävling.
Det är ju egentligen inte bra. På lördag ska jag springa Ölands Marathon. den tävlingen börjar kl 17:00 och hade i