Quote from paceUP! on 15 October 2010, 14:04min sony ericsson visar 20 m / 74 m på alla tre spåren så vet inte om djurgårdförvaltningens höjd är från havet kanske?
dock är det en väl kuperad slinga 🙂
http://www.endomondo.com/workouts/uHl_tmrbKaQ
mobil GPSen är ju långt ifrån exakt men det ger
min sony ericsson visar 20 m / 74 m på alla tre spåren så vet inte om djurgårdförvaltningens höjd är från havet kanske?
dock är det en väl kuperad slinga 🙂
http://www.endomondo.com/workouts/uHl_tmrbKaQ
mobil GPSen är ju långt ifrån exakt men det ger
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 16:36Vad härligt att fler än jag refererar till den backen som Mördarbacken. Men det är bra backträning. Hela spår 1 och 2 (3:an har jag just lokaliserat så den vet jag ännu inget om) tycker jag är en trevlig slinga. Den är både kuperad och varierad.
Vad härligt att fler än jag refererar till den backen som Mördarbacken. Men det är bra backträning. Hela spår 1 och 2 (3:an har jag just lokaliserat så den vet jag ännu inget om) tycker jag är en trevlig slinga. Den är både kuperad och varierad.
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 16:38Nix, det är faktiskt åt rätt håll uppför maskinbacken. Håller med om att det ser lite lustigt ut, men det är en rätt rejäl utför till ugglevikskällan där och resten tror jag är den dåliga precisionen i höjdled på gps generellt. I mina km intervaller bruka
Nix, det är faktiskt åt rätt håll uppför maskinbacken. Håller med om att det ser lite lustigt ut, men det är en rätt rejäl utför till ugglevikskällan där och resten tror jag är den dåliga precisionen i höjdled på gps generellt. I mina km intervaller bruka
Quote from paceUP! on 15 October 2010, 17:09jobbar ju på KTH så det där är ju min jobb-runda, å där har dom kallat den "mördarbacken" i evigheter, ja sen 70-talet iaf.
men den är bra, har man kört alla 3 spår så kommer milstrecket ungefär precis i början på backen och där vet man att det är det s
jobbar ju på KTH så det där är ju min jobb-runda, å där har dom kallat den "mördarbacken" i evigheter, ja sen 70-talet iaf.
men den är bra, har man kört alla 3 spår så kommer milstrecket ungefär precis i början på backen och där vet man att det är det s
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 17:14Och jag som trodde att jag var nästan unik när jag hittade på det namnet för något år sen...
Och jag som trodde att jag var nästan unik när jag hittade på det namnet för något år sen...
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 21:33Jag tror att vägen ut till slinga A i Lill-janskogen är avstängd pga bygget av Norra länken för närvarande, men jag kan ha fel. Den biten har jag faktiskt aldrig sprungit. Däremot brukar jag springa slinga B+C, gärna flera varv på C-slingan med ett stopp
Jag tror att vägen ut till slinga A i Lill-janskogen är avstängd pga bygget av Norra länken för närvarande, men jag kan ha fel. Den biten har jag faktiskt aldrig sprungit. Däremot brukar jag springa slinga B+C, gärna flera varv på C-slingan med ett stopp
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 22:00Det grönmarkerade spåret närmast Stadion/KTH får jag till 2,8 km istället för 3 km som spårkartan säger. Alla tre spåren är riktigt fina, och det är smidigt att man kan kombinera ihop dem på olika sätt för att det ska bli så långt man vill.
Om det är A s
Det grönmarkerade spåret närmast Stadion/KTH får jag till 2,8 km istället för 3 km som spårkartan säger. Alla tre spåren är riktigt fina, och det är smidigt att man kan kombinera ihop dem på olika sätt för att det ska bli så långt man vill.
Om det är A s
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 08:09Skulle ändå klassa det som måttligt kuperat för ett elljusspår - de brukar ju alltid läggas ut av backfascister. Safjällets 2.4-kmslinga ligger på knappt 50 ackumulerade höjdmeter på ett varv och det brukar jag klassa som skapligt backigt. När jag reggade
Skulle ändå klassa det som måttligt kuperat för ett elljusspår - de brukar ju alltid läggas ut av backfascister. Safjällets 2.4-kmslinga ligger på knappt 50 ackumulerade höjdmeter på ett varv och det brukar jag klassa som skapligt backigt. När jag reggade
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 11:21Brukar själv springa vid KTH - Lilljansskogen, C-spåret (det gröna). Men jag vill minnas att det på skyltarna nämns en höjdskillnad på hundra-något-något, vilken typ av siffra är det? Den sammanlagda ner/upp skillnaden under hela spåret eller?
Brukar själv springa vid KTH - Lilljansskogen, C-spåret (det gröna). Men jag vill minnas att det på skyltarna nämns en höjdskillnad på hundra-något-något, vilken typ av siffra är det? Den sammanlagda ner/upp skillnaden under hela spåret eller?
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 11:25Det heter ju Maskinbacken ...
Det heter ju Maskinbacken ...