Quote from Guest on 23 May 2008, 07:39Nu när jag äntligen fått fläng på hur man frisimmar utan att sjunka, så försöker jag ta tid på kortdistansen innan Hallstahammar triathlon.
Har under frust och pust klockat 400 meter på 9 min 20 sekunder. Tror att jag kan få ner det till under 8 minuter
Nu när jag äntligen fått fläng på hur man frisimmar utan att sjunka, så försöker jag ta tid på kortdistansen innan Hallstahammar triathlon.
Har under frust och pust klockat 400 meter på 9 min 20 sekunder. Tror att jag kan få ner det till under 8 minuter
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 23 May 2008, 07:49Där ska jag också vara med! 😀
Ungefär 8 minuter har jag. Jag förlorar en massa tid på vändningarna, så det ska jag jobba på!
Där ska jag också vara med! 😀
Ungefär 8 minuter har jag. Jag förlorar en massa tid på vändningarna, så det ska jag jobba på!
Quote from Håkan Öhling on 23 May 2008, 10:564.30 men jag tävlade i simning som ung...
4.30 men jag tävlade i simning som ung...
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 11:15Ca 7 min tror jag men det känns ändå bra med tanke på att jag inte kunde simma mer än 50 meter frisim i december. Men det hjälper ju inte när jag ska tävla. Men jag kanske "slipper" att tävla den här säsongen.
Ca 7 min tror jag men det känns ändå bra med tanke på att jag inte kunde simma mer än 50 meter frisim i december. Men det hjälper ju inte när jag ska tävla. Men jag kanske "slipper" att tävla den här säsongen.
Quote from Jonas Täng on 23 May 2008, 11:48Jag simmar ca 10 min per 500 m (på träning) så högst 8 min. Simmar gärna på långsammaste banan, dvs. på kantbanan, så jag kan klättra ur bassängen på stegen. För att försöka komma upp över kortsidan är inte min starkaste gren.
Jag simmar ca 10 min per 500 m (på träning) så högst 8 min. Simmar gärna på långsammaste banan, dvs. på kantbanan, så jag kan klättra ur bassängen på stegen. För att försöka komma upp över kortsidan är inte min starkaste gren.
Quote from Elias Engqvist on 23 May 2008, 13:00Jag ligger också på strax över 8 min. Simning är inte min starkaste gren men som tur är, för mig, är det den kortaste i tid räknat!
Jag ligger också på strax över 8 min. Simning är inte min starkaste gren men som tur är, för mig, är det den kortaste i tid räknat!
Quote from j sollerman on 23 May 2008, 13:40Jag har ställt upp i horla triathlon två gånger och där är de 400 meter att simma. Och de har jag gjort på strax under 9 minuter. Och då har jag aldrig simtränat, utan gick mest på vilja. Men tränar man nångång ibland så skulle jag nog kunna kapa iaf 2 mi
Jag har ställt upp i horla triathlon två gånger och där är de 400 meter att simma. Och de har jag gjort på strax under 9 minuter. Och då har jag aldrig simtränat, utan gick mest på vilja. Men tränar man nångång ibland så skulle jag nog kunna kapa iaf 2 mi
Quote from Funbeat user on 24 May 2008, 07:33Eh. Jag skrev fel. Jag menade att jag hoppades få ned det på under nio minuter, och inte unde åtta minuter.
Du Thorbjörn. Nästa gång du ska tävla i Triathlon. Kan du inte tänka dig att skippa tävlingsambitionerna och bara se simningen som ett eh styrketr
Eh. Jag skrev fel. Jag menade att jag hoppades få ned det på under nio minuter, och inte unde åtta minuter.
Du Thorbjörn. Nästa gång du ska tävla i Triathlon. Kan du inte tänka dig att skippa tävlingsambitionerna och bara se simningen som ett eh styrketr
Quote from Håkan Öhling on 24 May 2008, 18:21haha - Katarina 🙂 kanske inte skulle var så fel. En del tävlingar är ju mer som träningar. Och jag måste erkänna att det är trist att aldrig få cykla om någon. Det är ytterst sällan som någon är bättre än jag på att simma och samtidigt sämre på att cykl
haha - Katarina 🙂 kanske inte skulle var så fel. En del tävlingar är ju mer som träningar. Och jag måste erkänna att det är trist att aldrig få cykla om någon. Det är ytterst sällan som någon är bättre än jag på att simma och samtidigt sämre på att cykl
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 24 May 2008, 20:48Torbjörn, du menar alltså att jag ska vara glad för att jag simmar som en kratta men cyklar hyffsat...? 😉
Kanske jag ska sluta helt med simträningen då! 😀
Torbjörn, du menar alltså att jag ska vara glad för att jag simmar som en kratta men cyklar hyffsat...? 😉
Kanske jag ska sluta helt med simträningen då! 😀