Quote from Guest on 17 August 2014, 11:06Ja, vad gör ni när löpningen inte går bra? Och då menar jag inte ”bra” i relation till vad som är realistiskt att förvänta sig utifrån träningsmängd etc utan snarare ”bra” i relation till vilka tider man skulle vilja göra. (Det kanske är rimligt för mig u
Ja, vad gör ni när löpningen inte går bra? Och då menar jag inte ”bra” i relation till vad som är realistiskt att förvänta sig utifrån träningsmängd etc utan snarare ”bra” i relation till vilka tider man skulle vilja göra. (Det kanske är rimligt för mig u
Quote from Susan Hartley on 17 August 2014, 11:16Tre saker är som spelar stor roll för mig (förutom löpträning, så klart): Styrketräning (fr.a. bål och höfter), spänst och vikt. Vissa personer kanske inte behöver tänka så mycket på det, men jag märker tydligt skillnad. T.ex. väger jag 4-5 km mer än jag
Tre saker är som spelar stor roll för mig (förutom löpträning, så klart): Styrketräning (fr.a. bål och höfter), spänst och vikt. Vissa personer kanske inte behöver tänka så mycket på det, men jag märker tydligt skillnad. T.ex. väger jag 4-5 km mer än jag
Quote from Funbeat user on 17 August 2014, 11:27Ja, vikten påverkar så klart. Jag måste kanske fundera på det.
PS. En riktig löpare anger vikt i km. 😉
Ja, vikten påverkar så klart. Jag måste kanske fundera på det.
PS. En riktig löpare anger vikt i km. 😉
Quote from Funbeat user on 17 August 2014, 11:44Gör något nytt.
Simma, cykla, zumba eller annat.
Chocka kroppen.
Gör något nytt.
Simma, cykla, zumba eller annat.
Chocka kroppen.
Quote from Susan Hartley on 17 August 2014, 11:44Haha. 4-5 kg ska det så klart stå. 😀
Haha. 4-5 kg ska det så klart stå. 😀
Quote from Susan Hartley on 17 August 2014, 11:45Jag vet förstås inte hur din kropp svarar på styrketräning, men efter en titt i din träningsbok så tänker jag att kanske du skulle pröva lägga till regelbunden styrketräning med fokus på löpstyrka.
Jag vet förstås inte hur din kropp svarar på styrketräning, men efter en titt i din träningsbok så tänker jag att kanske du skulle pröva lägga till regelbunden styrketräning med fokus på löpstyrka.
Quote from Funbeat user on 17 August 2014, 18:01Jag tror också på det där att göra något nytt, men jag tycker att jag tränar hyfsat allsidigt. Fast i sommar har det blivit mer löpning än vanligt främst för att jag inte haft några problem med vaderna.
Specifik löpstyrka kör jag ju inte så ofta så det k
Jag tror också på det där att göra något nytt, men jag tycker att jag tränar hyfsat allsidigt. Fast i sommar har det blivit mer löpning än vanligt främst för att jag inte haft några problem med vaderna.
Specifik löpstyrka kör jag ju inte så ofta så det k
Quote from Funbeat user on 17 August 2014, 18:16Punkt (1) "Träna varierat", med det du nämner där. Främst långa(!) intervaller.
Kör långa distanspass där du kör några kilometer i mitten som ett tempo.
Punkt (7) "Träna med snabbare löpare" - HÖGST en gång i veckan dock, risken för skador ökar brant när
Punkt (1) "Träna varierat", med det du nämner där. Främst långa(!) intervaller.
Kör långa distanspass där du kör några kilometer i mitten som ett tempo.
Punkt (7) "Träna med snabbare löpare" - HÖGST en gång i veckan dock, risken för skador ökar brant när
Quote from Funbeat user on 17 August 2014, 18:29Springa fem dagar i veckan? Är det inte stor risk för skador då?
Springa fem dagar i veckan? Är det inte stor risk för skador då?
Quote from Funbeat user on 17 August 2014, 18:35Allt måste bygga på en grund. Du kan inte _börja_ med att springa fem dagar i veckan. Men när man är uppe och siktar på halvmaradistansen har man normalt den grund som krävs för att kunna göra det.
Det divideras mycket kring vad som är det lämpliga antal
Allt måste bygga på en grund. Du kan inte _börja_ med att springa fem dagar i veckan. Men när man är uppe och siktar på halvmaradistansen har man normalt den grund som krävs för att kunna göra det.
Det divideras mycket kring vad som är det lämpliga antal