Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 02:19Om jag vore som du så skulle jag bara ha vatten i flaskan när jag tränade och ev kanske sport/energidryck på tävling.
Vänligen
P.
Om jag vore som du så skulle jag bara ha vatten i flaskan när jag tränade och ev kanske sport/energidryck på tävling.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 07:44Håller med att vatten räcker långt.
Om man vill ha maximal prestation behövs dock kolhydrater, om loppet är över 1 timme (cirka). Mat eller sportdryck.
Vid träning går det att ha enbart vatten ganska länge. Räkna dock med att du orkar mindre när förråde
Håller med att vatten räcker långt.
Om man vill ha maximal prestation behövs dock kolhydrater, om loppet är över 1 timme (cirka). Mat eller sportdryck.
Vid träning går det att ha enbart vatten ganska länge. Räkna dock med att du orkar mindre när förråde
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 07:50Det är lämpligt att du testar om du tål sportdryck, jag har fått besvär i samband med löpning och har hört andra som fått det med och jag tror att vi reagerar olika.
Det är lämpligt att du testar om du tål sportdryck, jag har fått besvär i samband med löpning och har hört andra som fått det med och jag tror att vi reagerar olika.
Quote from Rasmus Olsson on 19 May 2012, 08:08Eller testa olika sorters sporrtdrycker, du kan reagera olika på dom.
Sen jag började med först resorb i vattnet, senare såna där brustabletter med salter i vattnet - så både dricker jag mindre och pissar mindre. Vid långvarig ansträngning svettas du ut
Eller testa olika sorters sporrtdrycker, du kan reagera olika på dom.
Sen jag började med först resorb i vattnet, senare såna där brustabletter med salter i vattnet - så både dricker jag mindre och pissar mindre. Vid långvarig ansträngning svettas du ut
Quote from ellen olsson on 19 May 2012, 08:34Det är bara du som kan ta reda på vad som funkar bäst för dig. Det gör man genom att träna och testa och inte genom att debattera på ett forum.
Det är bara du som kan ta reda på vad som funkar bäst för dig. Det gör man genom att träna och testa och inte genom att debattera på ett forum.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 11:48Fredrik: Jag tror tyvärr att du har missat hela poängen med varför man har diskussionsforum.
Edit: glömde svara TS!
Jag kör oftast med bara vatten på träning, och byter ena flaskan till sportdryck när det ska kraftmätas.
Fredrik: Jag tror tyvärr att du har missat hela poängen med varför man har diskussionsforum.
Edit: glömde svara TS!
Jag kör oftast med bara vatten på träning, och byter ena flaskan till sportdryck när det ska kraftmätas.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 12:47Jag kör alltid sportdryck på tävling men nästan bara vatten på träning. På ett lopp häromdagen, under 2 timmar, funkade Vitargo Professional finfint.
Jag kör alltid sportdryck på tävling men nästan bara vatten på träning. På ett lopp häromdagen, under 2 timmar, funkade Vitargo Professional finfint.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 15:20Om du er ute for å tømme kroppen for energi: bare vatten. Men om du vil komme i mål/hjem og klar for en runde til, så drikk noget med næring i, og spis det du forbruker.
Selv på 1 timmes turer.... Alt annet er skitsnakk..
Om du er ute for å tømme kroppen for energi: bare vatten. Men om du vil komme i mål/hjem og klar for en runde til, så drikk noget med næring i, og spis det du forbruker.
Selv på 1 timmes turer.... Alt annet er skitsnakk..
Quote from ellen olsson on 19 May 2012, 21:36Jesper: Forum är till för att bränna tid man kunde lagt på träning.
Jesper: Forum är till för att bränna tid man kunde lagt på träning.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 22:11Fredrik brände 13,5 sek.
Fredrik brände 13,5 sek.