Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad ska man ha i vattenflaskan?
You need to log in to create posts and topics.

"Jag tänkte köra Metsorundan i Karlstad 26:e maj (om det inte regnar)."

Kör du den på två timmar då jäklar är du inte otränad om man säger å. För du ska väl köra 15mil eller hur. Något annat är det väl inte tal om.

Och vi kan omöjligt kört samma lopp fö

Tänkte köra 7-milsrundan. Alla proffsen kör ju 15 mil så där har jag ingen chans att vinna. 🙂

När jag körde förra året var det svinkallt. Folk hade långärmat och handskar. Om din termometer visade 20°C så var det nog ett minustecken före.

7 mil på ca 2 timmar är inte helt dåligt det heller. Nu är den inte lika kuperad bana som på 15 Mila, men ändå.

Och är du riktigt säker på att det var så där jätte kallt. På morgonen var det lit lätt regn men det gav sig vid ca 09:30. Sedan strålande so

Enligt TAF- och METAR-historiken för Karlstad så var det som mest 14 grader ifjol.

"Enligt TAF- och METAR-historiken för Karlstad så var det som mest 14 grader ifjol."

I skuggan ja. Men jag cyklade mest i solen. Som de flesta andra. Och där var det lite varmare.

Och inte ens du kan väl tro att det inte var varmare än 14 grader i Karls

Felaktig syftning av mig. Jag kollade bara 28/5 när loppet gick. Det var f.ö. mulet i princip hela förmiddagen och även tidvis på eftermiddagen så solen lär inte ha värmt så mycket. 😉

Var du också där Fredrik?

Eller är det så att solen bara skiner på mig;) För detta stämmer inte, tro mig.
Jag cyklade och missade lite med vattnet och detta p.g.a att det var mulet på moronen, men inte under själva loppet. Då var det jätte fint väder, nä

Nej, jag var inte där. Jag utnyttjar bara det faktum att det finns hängivna personer som sammanställer och sparar TAF- och METAR-data från våra flygplatser. 🙂

Fredrik. Och sedna när talade en metare/fiskare sanning? Dom skarvar alltid åt ett eller annat håll. Och den erfarenhet har jag som bla tävlingsledare för Sportfiskarna Karlstad. Och fö så ligger den flygplats du syftar till i Kil, typ 😉
Kallsta gammla f

Du får ursäckta allt OT Harald,

Vatten , du ska ha vatten i flaskorna om du ska cykla 7 mil. Det tycker jag i alla fall. Jag kommer ha någon form av energi i mina flaskor och en Kamel på ryggen. Den med bara vatten.

Vänligen

P.