Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 15:51Jag tycker det beror helt på hur fort du ska cykla och hur vältränad du är. En del av dom som brukar köra långt har tränat upp sin fettförbränning och klarar sig länge på vatten.
Om man försöker köra så fort som möjligt så tar kolhydraterna slut efter nå
Jag tycker det beror helt på hur fort du ska cykla och hur vältränad du är. En del av dom som brukar köra långt har tränat upp sin fettförbränning och klarar sig länge på vatten.
Om man försöker köra så fort som möjligt så tar kolhydraterna slut efter nå
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 16:06På vilket sätt tar kolhydraterna slut?
Jag trodde att man körde på en högre andel glykogen när det körs på.
På vilket sätt tar kolhydraterna slut?
Jag trodde att man körde på en högre andel glykogen när det körs på.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 16:21glykogen är en sorts kolhydrat.
glykogen är en sorts kolhydrat.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 16:23nu kommer det att hetta till...
nu kommer det att hetta till...
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 20:11Glykogen er et sammensatt karbohydrat (polysakkarid) som fortrinnsvis finnes i leveren og musklene. Leveren inneholder ca. 100 g glykogen, musklene i alt mellom 200 og 400 g.
Glykogen er et sammensatt karbohydrat (polysakkarid) som fortrinnsvis finnes i leveren og musklene. Leveren inneholder ca. 100 g glykogen, musklene i alt mellom 200 og 400 g.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 20:32När ska vi börja diskutera GLUT-4, APT och Krebscykeln. Fan vilken lättsam nivå vi ligger på. Kolhydrater och sånt. Nä ner på djupet. Hur ska vi annars förstå?
Vänligen
P.
När ska vi börja diskutera GLUT-4, APT och Krebscykeln. Fan vilken lättsam nivå vi ligger på. Kolhydrater och sånt. Nä ner på djupet. Hur ska vi annars förstå?
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 21 May 2012, 22:10Fan va kass jag är. Jag körde ju inte MR förra året. Jag körde ju 2010 och det är ju inte förra året. För nu är det ju 2012 eller? Och ja det var säkert kallt förra året. Fan det var väl därför jag inte körde;) Sorry. My bad.
Vänligen
P.
Fan va kass jag är. Jag körde ju inte MR förra året. Jag körde ju 2010 och det är ju inte förra året. För nu är det ju 2012 eller? Och ja det var säkert kallt förra året. Fan det var väl därför jag inte körde;) Sorry. My bad.
Vänligen
P.
Quote from Lena O on 22 May 2012, 06:35P; Du menar ATP?
Finns det att köpa förresten?
P; Du menar ATP?
Finns det att köpa förresten?
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 06:38P verkar ha mest ADP för tillfället. Men han kommer igen! (t+)!
P verkar ha mest ADP för tillfället. Men han kommer igen! (t+)!
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 07:49Men va fan då. ATP ja det går att köpa;j och ja ADP.
Vänligen
P.
Men va fan då. ATP ja det går att köpa;j och ja ADP.
Vänligen
P.