Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja jag måste nog hålla med en del av de före mig uttalandes af profeterna. Har man detta med löpning som ett finfint å underbart hobby så gör man ju inte av med så myche (Månkarboiska.) på annat....man har ju inte tid mellan passen. Startavgiften OK å tje

Låter som när maken ursäktade inköpet av nya skidor till barnen - "vi åker ju inte till Thailand ...".

Har inte vågat räkna(H) Vill jag veta ? Nä jag hoppar det;)

Löpning: ca 7000kr
Single malt whisky: ca 24000kr
Löper jag än mer blir det svårt att hinna dricka upp all whisky!

Jag ser träningen som en ren nettovinst och tänker nog aldrig på att det kostar något särskilt. Jag varken super eller röker. Löpning är min enda last så jag kommer billigt undan. Men en ca 3 000-4 000:- om året kostar det nog om man räknar resor och anmä

Tre par skor (VFFm Nike Free, Nike Marathon Trail) 2000
löpartopar 700
broddar 200
löparhandskar 200
tajts 500

Säkert glömt nåt, men säg knappt 4000.
Mycket med tanke på att jag inte springer ...

Har nu inlett 2011 med en beställning från England på strax över 200 pund. Nya racing flats, lite löparmössor & kepsar, vantar, gummiträningsband & annat smått & gott. More to come 😉

The new, improved Anders är på gång alltså!!!?

Jag har inte räknat så noga men så här blev det nog:

Tävlingar (resa, hotell, anmälningsavgift till tre lopp): 2500:-
"Min dumma fot" (naprapat, kiropraktor, sjukgymnast): 1750:-
Kläder o skor: 4550:-

Summa: 8000:-

Sen tillkommer medlemsavgift på gymme

Ca 11 000 kronor, inkl PT, två per skor, tre lopp med resor och boende och några linnen och strumpor. Ett ovanligt billigt år eftersom det var minimalt med tävlingar.
Naprapatbesök, läkare och gjutna inlägg räknar jag inte som löparkostnad, det var ju in