Quote from Guest on 20 July 2010, 21:26Om jag springer 5 km på 44 minuter (jag vet det är sjukt långsamt), håller ett jämnt tempo och inte skulle kunna springa den sträckan särskilt mycket snabbare, vad tränar jag då för slags löpningsträning?
Det lär ju inte vara ett långpass för det är bar
Om jag springer 5 km på 44 minuter (jag vet det är sjukt långsamt), håller ett jämnt tempo och inte skulle kunna springa den sträckan särskilt mycket snabbare, vad tränar jag då för slags löpningsträning?
Det lär ju inte vara ett långpass för det är bar
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:36Långpass är en runda som är längre och i långsammare tempo än normalt. Passar in på ditt pass. Sedan är det upp till dig själv, det finns dom som registrerar alla pass som endast Löpning.
Långpass är en runda som är längre och i långsammare tempo än normalt. Passar in på ditt pass. Sedan är det upp till dig själv, det finns dom som registrerar alla pass som endast Löpning.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:40Jag undrar egentligen inte för att jag vill veta vad jag ska registrera utan för att jag vill förstå vad folk snackar om.
Vadå långsammare än normalt? Jag springer aldrig fortare än såhär. Om jag inte gör intervaller. När jag sprang 6 km (skulle se hur
Jag undrar egentligen inte för att jag vill veta vad jag ska registrera utan för att jag vill förstå vad folk snackar om.
Vadå långsammare än normalt? Jag springer aldrig fortare än såhär. Om jag inte gör intervaller. När jag sprang 6 km (skulle se hur
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:41Du kör konditionsuppbyggnad vilket är alldeles utomordentligt bra. Fortsätt tills du känner dig säker i att kunna springa hela sträckan i det tempot varje pass.
När du nått dit (det brukar ta månader) så kan du prova fartökning. Då springer du fortare vi
Du kör konditionsuppbyggnad vilket är alldeles utomordentligt bra. Fortsätt tills du känner dig säker i att kunna springa hela sträckan i det tempot varje pass.
När du nått dit (det brukar ta månader) så kan du prova fartökning. Då springer du fortare vi
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 22:54Mikael: Kunde jag skulle jag ge ditt inlägg en guldstjärna. Vilken jättebra förklaring för oss nybörjarlöpare.
Mikael: Kunde jag skulle jag ge ditt inlägg en guldstjärna. Vilken jättebra förklaring för oss nybörjarlöpare.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 23:39Svaret måste väl vara att du tränar "Distans" eller "Snabbdistans", beroende på om du bara blev trött eller jättetrött av det. I detta fall blev du bara lite andfådd, då är det nog "Distans".
Svaret måste väl vara att du tränar "Distans" eller "Snabbdistans", beroende på om du bara blev trött eller jättetrött av det. I detta fall blev du bara lite andfådd, då är det nog "Distans".
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 00:01Grymt bra förklaring Mikael(t+)
Grymt bra förklaring Mikael(t+)
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 01:58Är distans och snabbdistans lika långt men olika fort? eller är snabbdistans kortare?
Är distans och snabbdistans lika långt men olika fort? eller är snabbdistans kortare?
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 01:58och vad har man distanspass till?
och vad har man distanspass till?
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 07:11Distans eller bara "springa" är för mig utfyllnad mellan tuffare och eller längre pass. De funkar dels som rehab och dels som uppbyggnad för mig. Som nybörjare tycker jag nästan all träning skall vara distans eller lätt distans (som är samma sak)
Distans eller bara "springa" är för mig utfyllnad mellan tuffare och eller längre pass. De funkar dels som rehab och dels som uppbyggnad för mig. Som nybörjare tycker jag nästan all träning skall vara distans eller lätt distans (som är samma sak)