Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 07:16För nybörjare används de alltså som uppbyggnad för att senare kunna köra tyngre pass såsom intervaller, fartlek, tröskel, snabbdistans, backe osv
Det finns massor av trådar här på fb som beskriver bra program för nybörjare...
För nybörjare används de alltså som uppbyggnad för att senare kunna köra tyngre pass såsom intervaller, fartlek, tröskel, snabbdistans, backe osv
Det finns massor av trådar här på fb som beskriver bra program för nybörjare...
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 10:10Av din beskrivning (utan att bry sig om minuter eller kilometer) låter det definitivt som ett snabbdistanspass.
När jag kör snabbdistans går jag på i en ansträngning som gör att jag får känslan av tävlingsfart eller strax under. Jag "vrider inte ur diskt
Av din beskrivning (utan att bry sig om minuter eller kilometer) låter det definitivt som ett snabbdistanspass.
När jag kör snabbdistans går jag på i en ansträngning som gör att jag får känslan av tävlingsfart eller strax under. Jag "vrider inte ur diskt
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 10:22Jag följer ett träningsprogram nu och då finns Distanslöpning med. Då står att man ska ligga på 75-80% av maxpulsen. Stämmer det?
Jag följer ett träningsprogram nu och då finns Distanslöpning med. Då står att man ska ligga på 75-80% av maxpulsen. Stämmer det?
Quote from Magnus Gelang on 21 July 2010, 12:28Hehe verkar inte som nån svarat det som jag skulle ha reggat det som,,,,,jogging 😀
Hehe verkar inte som nån svarat det som jag skulle ha reggat det som,,,,,jogging 😀
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 15:18Nä, jag undrade ju liksom inte om det var jogging eller löpning, utan snarare vilket slags pass det är. Men hade jag reggat min träning här hade jag säkert skrivit jogging...
Nä, jag undrade ju liksom inte om det var jogging eller löpning, utan snarare vilket slags pass det är. Men hade jag reggat min träning här hade jag säkert skrivit jogging...
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 15:28Jag håller helt med Lars Klippmark.
Snabbdistans.
Jag håller helt med Lars Klippmark.
Snabbdistans.
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 17:38Snack-tempo är väl ändå inte snabbdistans?
Snack-tempo är väl ändå inte snabbdistans?
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 17:55I min värld utgår definitionen av intervall, fartlek, snabbdistans, etc från löparens kapacitet och inte från hur eliten definierar upp vilken fart det skall vara.
Om en långsam löpare som är ute på ett blodsmakande längre pass där flåset ligger på max
I min värld utgår definitionen av intervall, fartlek, snabbdistans, etc från löparens kapacitet och inte från hur eliten definierar upp vilken fart det skall vara.
Om en långsam löpare som är ute på ett blodsmakande längre pass där flåset ligger på max
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 19:24Jan: Jag håller i princip med dig, men får en annan uppfattning av hur ansträngd ejkej beskriver att hon var. Jag menar inte heller att flåset är det enda som spelar roll, men jag har aldrig sprungit på (nära) max i snack-tempo, inte ens i början. Har lit
Jan: Jag håller i princip med dig, men får en annan uppfattning av hur ansträngd ejkej beskriver att hon var. Jag menar inte heller att flåset är det enda som spelar roll, men jag har aldrig sprungit på (nära) max i snack-tempo, inte ens i början. Har lit
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 20:47Åh vad fint att folk debatterar hur jobbigt jag tyckte det var att springa igår!
Mycket riktigt kan jag inte springa särskilt mycket fortare någon längre sträcka - i benen. De blir för trötta (och skadar sig säkert). Om jag skärper mig en stund är det kl
Åh vad fint att folk debatterar hur jobbigt jag tyckte det var att springa igår!
Mycket riktigt kan jag inte springa särskilt mycket fortare någon längre sträcka - i benen. De blir för trötta (och skadar sig säkert). Om jag skärper mig en stund är det kl