Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 21:21Förlåt, jag var visst lite snål med orden. 😀 Försökt byta löpsteg så där hux flux menade jag.
Förlåt, jag var visst lite snål med orden. 😀 Försökt byta löpsteg så där hux flux menade jag.
Quote from Catharina Brattlin on 18 April 2011, 21:28OK, då är Du med på hur jag menar? 🙂
Min sjukgymnast var väldigt tydlig med att att jag skulle köra ett underbensträningsprogram - vilket långt ord!! - innan jag gav mig på omläggningen. Och nog hade han rätt! Är man inte framfots/mittfotslöpare från b
OK, då är Du med på hur jag menar? 🙂
Min sjukgymnast var väldigt tydlig med att att jag skulle köra ett underbensträningsprogram - vilket långt ord!! - innan jag gav mig på omläggningen. Och nog hade han rätt! Är man inte framfots/mittfotslöpare från b
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 21:32Var det byte av löpsteg som gjorde att du fick dina skador Sylvia?
Var det byte av löpsteg som gjorde att du fick dina skador Sylvia?
Quote from Catharina Brattlin on 18 April 2011, 21:42Nej, det var pga min envisa plantar fasciit förra året som sjukgymnasten rådde mig till att lägga om löpsteget till mer framfota isättning. Jag har överrörliga vrister med ledband och senor som inte riktigt mäktar med hälfotsisättning utan pronationsstöd
Nej, det var pga min envisa plantar fasciit förra året som sjukgymnasten rådde mig till att lägga om löpsteget till mer framfota isättning. Jag har överrörliga vrister med ledband och senor som inte riktigt mäktar med hälfotsisättning utan pronationsstöd
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 21:48Jag brukar också prova hälrullning ibland - på kul. 🙂 Och ja, det känns helt spooky. Fast jag har iofs aldrig sprungit så. Jag åkte ju på plantar fasciit ändå, men det var ju inte löpningens "fel" i mitt fall enl "expertisen". Det kan vara lätt hänt att
Jag brukar också prova hälrullning ibland - på kul. 🙂 Och ja, det känns helt spooky. Fast jag har iofs aldrig sprungit så. Jag åkte ju på plantar fasciit ändå, men det var ju inte löpningens "fel" i mitt fall enl "expertisen". Det kan vara lätt hänt att
Quote from Catharina Brattlin on 18 April 2011, 21:55Sant Kristina! Och ska jag viska en hemlighet? 😉
Jag tror mycket sånt handlar om åldern också. På min arbetsplats - medelålder 53.4 år - har snart varendaste kollega haft en PF i varierande grad. Och ingen av dem är långdistanslöpare. När jag fick PF:en
Sant Kristina! Och ska jag viska en hemlighet? 😉
Jag tror mycket sånt handlar om åldern också. På min arbetsplats - medelålder 53.4 år - har snart varendaste kollega haft en PF i varierande grad. Och ingen av dem är långdistanslöpare. När jag fick PF:en
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 22:01Det verkar vara en väldigt vanlig åkomma tyvärr. Jag blev av med mina problem genom att tänka på vad jag har på fötterna när jag INTE springer. 🙂
Det verkar vara en väldigt vanlig åkomma tyvärr. Jag blev av med mina problem genom att tänka på vad jag har på fötterna när jag INTE springer. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 22:40Jag har också fått lite problem med min vad, men min smärta började när jag ökade tempot och körde lite aggressivare intervaller. Nu har jag haft löpvila, massage flera gånger om dagen, eeze och kompressionsstrumpor sedan dess och jag hoppas kunna springa
Jag har också fått lite problem med min vad, men min smärta började när jag ökade tempot och körde lite aggressivare intervaller. Nu har jag haft löpvila, massage flera gånger om dagen, eeze och kompressionsstrumpor sedan dess och jag hoppas kunna springa
Quote from Catharina Brattlin on 18 April 2011, 22:45Jag har aldrig varit med om att våldsam träningsvärk sitter i så länge. Varken efter hårda backpass (döden för vader) eller långa löppass.
Å andra sidan, vi löpare är så otroligt känsliga för saker som inte känns som de brukar och målar gärna fan på vägg
Jag har aldrig varit med om att våldsam träningsvärk sitter i så länge. Varken efter hårda backpass (döden för vader) eller långa löppass.
Å andra sidan, vi löpare är så otroligt känsliga för saker som inte känns som de brukar och målar gärna fan på vägg
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 22:48Men jag har ju avvaktat i en hel vecka!!!!! Fan vad surt det är när kroppen inte svarar och solen skiner. Dessutom så är det marathondebut om några veckor och jag har bara sprungit 25 mil i år varav 22km som längst... Hur ska detta sluta....
Men jag har ju avvaktat i en hel vecka!!!!! Fan vad surt det är när kroppen inte svarar och solen skiner. Dessutom så är det marathondebut om några veckor och jag har bara sprungit 25 mil i år varav 22km som längst... Hur ska detta sluta....