Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVadproblem
You need to log in to create posts and topics.

Hmm. Tycker det känns som att nedkylningen funkar lika bra oavsett om jag tränat på ett sätt som skapat mjölksyra eller inte. Eller har man höga mjölksyrenivåer även efter pass där man jobbat lugnt och aerobt hela tiden?

Om man dels vill värma musklen f

Googlade runt lite med om kyla efter träning inom idrottsmedicin.

Det jag hittade sa i princip "joo, det minskar inflammationssymptomen. Men samtidigt är inflammationssymptomen en del av träningseffekten, så det är kanske inte alltid smart med kylning o

Och har man inget isbad så går det nästan lika bra med att duscha vader och hälsenor med kallt vatten några minuter. Har gjort det i något år efter alla tuffare eller längre pass. Fick tipset från Janne Holmén, den finsk-åländske-nästan svenske marathonlö

En möjlighet är ju också att spraya på lite Ice Power efter passet.

Jag får ont på utsida(ytligt, senor eller om det är muskler blir stenhårda) av vaderna,oftast efter ca 15 min löpning, kan gå lite till och från men smärtan sitter där om ett brev på posten och jag blir inte av med den, känns nästan lite krampaktigt.

Någ

Du tror inte det har med dina knän att göra? Om du springer med ett felaktigt löpsteg för att försöka undvika att få ont i knäna är det lätt hänt att vaderna får ta stryket. Bara en teori.

Björn: Jag känner igen mig precis 🙁
Har märkt att det är värre ifall jag har värmt upp dåligt. Tror också det har nåt att göra med hur mycket jag spänner benen då jag springer.
Vissa gånger känns det helt bra, medan andra träningspass blir mer eller min

Tack, så kan det såklart vara.

Björn

Tack du också Yvonne, jag försöker också korta mitt löpsteg för att s om det hjälper men det är ju dösvårt, dag spände jag mig så jag fick ont på andra ställe men det är bara att kämpa på.

Björn

Har slitna vader efter helgen, spinning pass idag och då kände jav av vaderna. Testade dusch med kallvatten efter träning, kan rekomendera detta. De känns som nya, var uppiggande. Ska ut och springa långt på lördag är hoppfull att de ska vara fräch då.