Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVanligt med amenorré?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ta kontakt med Mödravårdscentral, där finns barnmorskor och gynekologen som är experter på oss kvinnor, inte "bara" gravida.

Hej.
Som gynekolog kan jag säga att amenorré som varat i 2 år bör utredas. Nöj dig inte med svaret du fått.

Hälsningar
Peter

Tack så mycket allihop, skönt att höra att jag inte är helt ute och cyklar som vill ha det kollat ordentligt.
Jag ringde först tillbaka till vårdcentralen och fick prata med den sjuksköterskan som jag träffade. Hon var riktigt otrevlig och menade att det

Jag blir mörkrädd(are) när jag hör sådana historier. Och utomlands tror de att Sverige har det bästa sjukvårdssystemet i hela världen. (#)

Nja, det är vad vi tror själva iaf.

:/

De lever faktiskt i den villfarelsen i många länder och många svenskar gör (tyvärr) det också.
Jag vet dock bättre och även min far har blivit omvänd sedan han började bo halva året i Spanien.

Edit: Jag hoppas förstås att det löser sig för TS nu.

Till försvar för svenska sjukvården vill jag säga att jag aldrig blivit bemött på ett sådant sätt när jag vänt mig någonstans, bara som en notis. Man bör inte dra förhastade slutsatser bara för att TS måste ha stött på sveriges sämsta sjuksköterska någons

På min vårdcentral har sjuksköterskorna problem med att det inte finns läkare. De försöker lösa problem på en massa sätt ändå. De är stressade och har problem, men det är ju inte bra då det går ut över de som söker vård. Själv jobbar jag också som sjukskö

12