Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVansbrosimningen 3km
You need to log in to create posts and topics.

Tider i Vansbrosimningen vs tider i inomhusbassäng...?

Vilka tider gör man i Vansbro jämfört med inomhus bassäng (1000m, 25meters bana)....
Är ju olika vattenförutsättningar men vore kul att höra med er som har lite tider/erfarenhet att dela med er...

Menar du 3000m i 25m eller ska du simma kort sim?

För mig är kortsim ca 8% långsammare i bassäng

Och närmare 15% för den 3km

Måndagen innan vansbro i år simmade jag 1000 meter i 25 metersbassäng på 14:33 och sen på söndagen vansbro på 41:03.

Orca Sonar eller S4 ?

Skall köpa ny våtdräkt och väljer mellan ovan två...
Är det någon av er som har erfarenhet av både Sonar och Sx och kan ge några bra kommentarer om vad som skiljer. Orca hemsidan ger inte så mycket.
Jag kommer att använda den främst

det ser ut som vi äldre kommer att slippa de snabba yngre simmare.

"På grund av en olycklig kalenderkrock med SM-veckan i Riksidrottsförbundet /SVT:s regi där också Långbane-SM i simning ingår så arrangeras inte SM och Sum-Sim i samband med Vansbrosimnin

Då blir det enklare för mig att komma topp 100 =)

Då kanske man skulle ta sig ner till Vansbro i sommar 🙂

Dessutom är en del triathleter borta från Vansbro för de tävlar SprintSM i Halmstad. Däremot tror jag långdistansarna är i Vansbro. Men man borde ha chans på bättre placering.

Halkade på en regnvåt trappa på väg till simning i havet på midsommardagen. Slog i ryggen i nedersta trappsteget. Revbensskada! Har läkt hyfsat bra, men inte nog bra, så ingen vansbrosimning på söndag. 🙁
Jag som hade tänkt njuta av en skön simning utan

Någon som vet hur det blir med insim i år? Vet att det var många som var missnöjda förra året och i år verkar det ju bli ganska kallt.

Såg att någon tipsade om en brygga ca 300 m uppströms som man kan använda. Någon som testat denna? Fanns det något förb