Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 19:40Tider i Vansbrosimningen vs tider i inomhusbassäng...?
Vilka tider gör man i Vansbro jämfört med inomhus bassäng (1000m, 25meters bana)....
Är ju olika vattenförutsättningar men vore kul att höra med er som har lite tider/erfarenhet att dela med er...
Tider i Vansbrosimningen vs tider i inomhusbassäng...?
Vilka tider gör man i Vansbro jämfört med inomhus bassäng (1000m, 25meters bana)....
Är ju olika vattenförutsättningar men vore kul att höra med er som har lite tider/erfarenhet att dela med er...
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 19:56Menar du 3000m i 25m eller ska du simma kort sim?
För mig är kortsim ca 8% långsammare i bassäng
Och närmare 15% för den 3km
Menar du 3000m i 25m eller ska du simma kort sim?
För mig är kortsim ca 8% långsammare i bassäng
Och närmare 15% för den 3km
Quote from j sollerman on 9 October 2012, 22:16Måndagen innan vansbro i år simmade jag 1000 meter i 25 metersbassäng på 14:33 och sen på söndagen vansbro på 41:03.
Måndagen innan vansbro i år simmade jag 1000 meter i 25 metersbassäng på 14:33 och sen på söndagen vansbro på 41:03.
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 13:02Orca Sonar eller S4 ?
Skall köpa ny våtdräkt och väljer mellan ovan två...
Är det någon av er som har erfarenhet av både Sonar och Sx och kan ge några bra kommentarer om vad som skiljer. Orca hemsidan ger inte så mycket.
Jag kommer att använda den främst
Orca Sonar eller S4 ?
Skall köpa ny våtdräkt och väljer mellan ovan två...
Är det någon av er som har erfarenhet av både Sonar och Sx och kan ge några bra kommentarer om vad som skiljer. Orca hemsidan ger inte så mycket.
Jag kommer att använda den främst
Quote from Funbeat user on 14 December 2012, 11:07det ser ut som vi äldre kommer att slippa de snabba yngre simmare.
"På grund av en olycklig kalenderkrock med SM-veckan i Riksidrottsförbundet /SVT:s regi där också Långbane-SM i simning ingår så arrangeras inte SM och Sum-Sim i samband med Vansbrosimnin
det ser ut som vi äldre kommer att slippa de snabba yngre simmare.
"På grund av en olycklig kalenderkrock med SM-veckan i Riksidrottsförbundet /SVT:s regi där också Långbane-SM i simning ingår så arrangeras inte SM och Sum-Sim i samband med Vansbrosimnin
Quote from j sollerman on 14 December 2012, 14:56Då blir det enklare för mig att komma topp 100 =)
Då blir det enklare för mig att komma topp 100 =)
Quote from Funbeat user on 17 December 2012, 12:51Då kanske man skulle ta sig ner till Vansbro i sommar 🙂
Då kanske man skulle ta sig ner till Vansbro i sommar 🙂
Quote from Funbeat user on 3 July 2013, 10:15Dessutom är en del triathleter borta från Vansbro för de tävlar SprintSM i Halmstad. Däremot tror jag långdistansarna är i Vansbro. Men man borde ha chans på bättre placering.
Dessutom är en del triathleter borta från Vansbro för de tävlar SprintSM i Halmstad. Däremot tror jag långdistansarna är i Vansbro. Men man borde ha chans på bättre placering.
Quote from Funbeat user on 4 July 2013, 21:43Halkade på en regnvåt trappa på väg till simning i havet på midsommardagen. Slog i ryggen i nedersta trappsteget. Revbensskada! Har läkt hyfsat bra, men inte nog bra, så ingen vansbrosimning på söndag. 🙁
Jag som hade tänkt njuta av en skön simning utan
Halkade på en regnvåt trappa på väg till simning i havet på midsommardagen. Slog i ryggen i nedersta trappsteget. Revbensskada! Har läkt hyfsat bra, men inte nog bra, så ingen vansbrosimning på söndag. 🙁
Jag som hade tänkt njuta av en skön simning utan
Quote from Funbeat user on 5 July 2013, 23:33Någon som vet hur det blir med insim i år? Vet att det var många som var missnöjda förra året och i år verkar det ju bli ganska kallt.
Såg att någon tipsade om en brygga ca 300 m uppströms som man kan använda. Någon som testat denna? Fanns det något förb
Någon som vet hur det blir med insim i år? Vet att det var många som var missnöjda förra året och i år verkar det ju bli ganska kallt.
Såg att någon tipsade om en brygga ca 300 m uppströms som man kan använda. Någon som testat denna? Fanns det något förb