Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVansbrosimningen 3km
You need to log in to create posts and topics.

Jag vet ej men tror inte ni som starta efter de tre första grupp få gå ner i vatten.

Lite sent svar men i år gick det bra att gå ner i vattnet och simma bakom snöret innan start, i alla fall i startgrupp 1.

Edit: Eh, missade Ryans svar ovan.

Det funkade bra även fast jag skippade doppet innan 🙂 49 min med bara fyra träningspass under våren var över förväntan.

Någon som har koll på det här med seedingen? Orkar inte med bröstsimmare som är ute på söndagsutflykt och simmar i bredd och myser e

Nästa år få du starta i Sub 50 grupper.

Aha, Kristoffer, du kanske är en av de där crawlarna som mosar fram rakt på bröstsimmarna som lugnt och fint simmar utan att göra varandra illa? Önskar det fanns hyfs nog att gå ut till vänster för omkörning. Den som vill simma snabbare kan väl starta tid

Håller med Lena! Jag blev totalmosad av typ två/tre simmare som på slutet kom i fatt från grupp 8 efter. No mercy där inte. Det kändes som de var på mig/under mig...och bara prejade på.
Ingen jag såg söndagssimmade utan kämpade med strömmen

Har noga läst

För alla som vill har det lugnt kan ni simma fredag nästa år i en ny startat "öppet sim"

Supertrevligt i Vansbro som vanligt.
Tycker det var lugnare i startgrupp 1 än 2 (förra året). Kan nog bero på att jag var bland de långsammaste i gruppen, i mål på 40.08.
Under 40 nästa år då 🙂 Bra morot.

Jag har aldrig upplevde så mycket brottning i start grupp ett som det var i år. Normal kan jag simma ut till vänster och vara i fred. Men de flyttade ut bojarna på höger sidan ut ett par meter. Sedan trängsel genom de två reklam tunnlar var jobbigt också.

Jag simmade helt själv jag hela vägen förutom de 3 i första startgruppen som jag simmade om. Hade såklart varit kul att ha någon att ta rygg på eller fightas med på slutet. Slipper gärna bufflandet i start och/eller vid portalerna men det är något som ing