Quote from Guest on 11 August 2008, 22:40Jag har sprungit sedan den 2 april och knappt sett en annan löpare ute på mina olika rundor. Idag stod löparna som spön i backen. Är det löpningens i dag, är det något jag har missat? Eller har folk kommit tillbaka efter semestern och insett att det är da
Jag har sprungit sedan den 2 april och knappt sett en annan löpare ute på mina olika rundor. Idag stod löparna som spön i backen. Är det löpningens i dag, är det något jag har missat? Eller har folk kommit tillbaka efter semestern och insett att det är da
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 22:50Du kanske springer lika snabbt som vanligt med mindre ansträngning?
Du kanske springer lika snabbt som vanligt med mindre ansträngning?
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 22:53Känns det snabbare är du nog snabbare. Skaffa en simpel puls och tidtagaklocka till att börja med för att få koll på tid och intensitet. 300 spänn på intersport...typ..
Jag skulle aldrig klara att springa ett pass utan att ha koll på tiden på sekundnivå.
Känns det snabbare är du nog snabbare. Skaffa en simpel puls och tidtagaklocka till att börja med för att få koll på tid och intensitet. 300 spänn på intersport...typ..
Jag skulle aldrig klara att springa ett pass utan att ha koll på tiden på sekundnivå.
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 23:02Inte för att man ska gotta sig i andras "olycka", men det där var rätt trevligt att läsa för mig. (Missförstå mig rätt är du snäll!) Jag gav mig också ut för första gången i början av april, och har lite samma känslor - det går väl bättre än vad det gjord
Inte för att man ska gotta sig i andras "olycka", men det där var rätt trevligt att läsa för mig. (Missförstå mig rätt är du snäll!) Jag gav mig också ut för första gången i början av april, och har lite samma känslor - det går väl bättre än vad det gjord
Quote from Bjarne Lewin on 11 August 2008, 23:09Jag kollade precis med diagramfunktionen här på funbeat! Jag springer saktare och saktare... inte precis uppmuntrande! Jag är dock medveten om det och har gjort lite småändringar i träningen för att i alla fall på sikt springa snabbare 🙂
Och så gick de
Jag kollade precis med diagramfunktionen här på funbeat! Jag springer saktare och saktare... inte precis uppmuntrande! Jag är dock medveten om det och har gjort lite småändringar i träningen för att i alla fall på sikt springa snabbare 🙂
Och så gick de
Quote from Jan Lundquist on 11 August 2008, 23:10Yes 😀
Det är nog löparens dag idag. När du nämner det har jag sett fler idag än jag brukar!
Yes 😀
Det är nog löparens dag idag. När du nämner det har jag sett fler idag än jag brukar!
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 23:14Tack för era svar. Jo, en vettig klocka vore nog inte så dumt, så att jag får bättre koll på vad det är som händer. Problemet är att jag alltid har varit en smula...ungefärlig när det gäller tid. Men exaktare tidtagning är nog den första åtgärden som bör
Tack för era svar. Jo, en vettig klocka vore nog inte så dumt, så att jag får bättre koll på vad det är som händer. Problemet är att jag alltid har varit en smula...ungefärlig när det gäller tid. Men exaktare tidtagning är nog den första åtgärden som bör
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 23:17Vad är det för småförändringar som du har gjort, Evely? Nyfiken.
Skönt att du inte har ont. (t+)
Vad är det för småförändringar som du har gjort, Evely? Nyfiken.
Skönt att du inte har ont. (t+)
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 23:19Du kanske skulle titta lite på intervall, tempo, fartlek och backträning så att du alternerar din löpning lite. Det kan ju vara så att din kropp har vant sig vid att springa de rundor du springer och i det tempo du springer, därav får du inget resultat.
Du kanske skulle titta lite på intervall, tempo, fartlek och backträning så att du alternerar din löpning lite. Det kan ju vara så att din kropp har vant sig vid att springa de rundor du springer och i det tempo du springer, därav får du inget resultat.
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 23:21Bekvämlighetstempo är det som gäller här också, helt klart. Jag är f.d. orienterare, men efter att ha varit som bäst som 12-åring, så gick det utför, och om jag inte missminner mig helt, så var min senaste tävling 5-dagars i Arboga 1991! Sen har det mest
Bekvämlighetstempo är det som gäller här också, helt klart. Jag är f.d. orienterare, men efter att ha varit som bäst som 12-åring, så gick det utför, och om jag inte missminner mig helt, så var min senaste tävling 5-dagars i Arboga 1991! Sen har det mest