Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller på och förändrar min träningsstrategi mot ökad variation. Jag försöker att ändra strategin så att jag har 3 till 4 pass i veckan. Förutom ett långsamt långpass och ett återhämtningspass, så ska jag även köra ett eller två pass som antingen är s

Ditt upplägg låter bra Evely. Och som både du och Pierre påpekar så är variety the spice of life.

Grejen är att jag tycker jag varierar mig hyfsat mycket. Jag har fyra rundor som jag springer rätt ofta, men sedan springer jag också andra rundor lite eft

Ingmarie skriver " Sedan den 2 april har jag sprungit vid 37 tillfällen, sammanlagt 1850 minuter och 231 km."
Jag som är lite av en siffernörd blev naturligtvis lite nyfiken på hur mycket träning detta egentligen är. Du har alltså tränat i 20 veckor. Knap

Koll på sträckan? Det är ju det vi har Funbeats "Träningsrundor" till!

Prio 1: Köp en riktigt klocka gärna med Puls

Prio 2: Kör Intervalpass eller olika fartlekar

Prio 3: Försök att springa 3ggr i veckan.

Som det är nu vet du inte om din tid är förbättrad med 10sek eller 30sek på någon av dina rundor. En minskning p

Nu är det ju svårt att veta för mig men jag uppfattar det som om du inte blir (tillräckligt) trött då du springer - det tyder kanske på att du inte anstränger dig riktigt. Utan ansträngning blir det ingen kompensation och kondisen förbättrar sig inte (myc

eller i-form, det är ännu billigare:
http://www.fyndtorget.se/tidningar/i-form

🙂

Tack för ert fantastiska engagemang och era goda råd! Och ni anar inte hur tacksam jag är över att ingen har sagt vad jag förmodligen skulle säga till mig själv: "Men sluta skriv en massa gnälliga inlägg här på funbeat och ge dit ut och ta i lite i ställe

(t+)

Där har vi tjejen som spottar i nävarna och går vidare (H:)

Ingmari goes high-tech. Nu har jag beställt i-formklockan.