Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 09:54Charles Darwin.
"Survival of the fittest."Undrar hur han hade tänkt idag när de som överlever bäst är de som:
1. Löser upp pulver i vatten.
2. Stoppar i sig maximalt med piller.
3. Utnyttjar enbart maskiner att förflytta sig med.I begynnelsen långt i
Charles Darwin.
"Survival of the fittest."
Undrar hur han hade tänkt idag när de som överlever bäst är de som:
1. Löser upp pulver i vatten.
2. Stoppar i sig maximalt med piller.
3. Utnyttjar enbart maskiner att förflytta sig med.
I begynnelsen långt i
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 09:56Framför allt levde man i 40 år.
Framför allt levde man i 40 år.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 10:13Charles blev iaf över 70.
Har du räknat bort barnadödligheten?
Charles blev iaf över 70.
Har du räknat bort barnadödligheten?
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 10:19David.
Har du statistik på:
1. Psykiska problem.
2. Magproblem.
3. Allergier.
4. etc.....Man lever så jäkla lite sedan är man död så förbannat länge.
( Springer man lite så lever man lite, springer man längre så lever man längre. )
Inom () för det är
David.
Har du statistik på:
1. Psykiska problem.
2. Magproblem.
3. Allergier.
4. etc.....
Man lever så jäkla lite sedan är man död så förbannat länge.
( Springer man lite så lever man lite, springer man längre så lever man längre. )
Inom () för det är
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 10:21Lucy blev inte så gammal och hon verkar vara en dåtida upplaga.
http://www.crystalinks.com/lucy.html
Lucy blev inte så gammal och hon verkar vara en dåtida upplaga.
http://www.crystalinks.com/lucy.html
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 10:35Ardi levde 1.100.000 år ca. före Lucy.
Jag frågade efter statistik.
Har du sådan?PS. Passa dig David. Både Ardi och Lucy var quinnor.
Ardi levde 1.100.000 år ca. före Lucy.
Jag frågade efter statistik.
Har du sådan?
PS. Passa dig David. Både Ardi och Lucy var quinnor.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 12:57Bara för att besservissra. Bannister var först under 4 min på en mile (1609m). Vi är många som har sprungit 1500m under 4 min. Under 4 på en mile är lite knepigare.
Tror att märket "sub4" syftar på den sk "drömmilen", dvs 1mile under 4min.
Bara för att besservissra. Bannister var först under 4 min på en mile (1609m). Vi är många som har sprungit 1500m under 4 min. Under 4 på en mile är lite knepigare.
Tror att märket "sub4" syftar på den sk "drömmilen", dvs 1mile under 4min.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 13:56Ja, en drömmil ( 10K ) under 4 minuter lär nog ej inträffa även om de klonar allt de kan.
Grattis till sub 4. (t+)
Det klarade inte jag.
Ja, en drömmil ( 10K ) under 4 minuter lär nog ej inträffa även om de klonar allt de kan.
Grattis till sub 4. (t+)
Det klarade inte jag.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 15:33Barnadödligheten näms ofta i såna här sammanhang men man ska inte vara så himlans säker på att den verkligen är medräknad och det av två olika skäl: Det är inte alls säkert att arkeologer räknar genomsnittsålder på samma sätt som moderna demografologer -
Barnadödligheten näms ofta i såna här sammanhang men man ska inte vara så himlans säker på att den verkligen är medräknad och det av två olika skäl: Det är inte alls säkert att arkeologer räknar genomsnittsålder på samma sätt som moderna demografologer -
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 17:24Har sett någonstans att de kroppar man hittar inte är representativa av olika skäl, många begravdes inte alls osv ...
Har sett någonstans att de kroppar man hittar inte är representativa av olika skäl, många begravdes inte alls osv ...