Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVar ska man titta?
You need to log in to create posts and topics.

Tycker att de ser ut att ha hela huvudet under vattnet på de flesta av bilderna och dessutom andas varannat armtag...på 100 m fritt? Men det var snygga armtag med glid och allt 🙂

Jag tycker att det är mycket intressant att studera Grant Hackett. Han varierar sin bensparksfrekvens väldigt mycket. Större delen av ett 1500m-lopp ligger han nog på singelspark - om ens det - men då och då ökar han och då går det fort! T.o.m. en lekman

Det blir lite mer tryck på första sparken o sen två lite lösare sparkar, men du måste ha en jämn frekvens.

Att de andas på vartannat armtag beror nog på individen och den otroligt höga intensiteten. Man missar lätt den sista sträckningen med den arm som

Jag tänkte på den här diskussionen när jag tränade och jag ligger mycket med blicken snett framåt, det är ett ganska avslappnat läge mellan att titta rakt fram eller rakt ner.

Jag har simmat i 25 år eller något, men det var först i somras jag testade "op

Anders P, bra sida!

*måste komma ihåg videokameran nästa simpass*

-> notering till mig själv *s*

Det vore ju bra om de tips jag fick i somras inte är optimala eftersom jag har svårt att lära om mig enligt dem. Men det skulle vara bra att filma så jag kan _se_ skillnaden!

Jag blev filmad i mars på Ted Ås swim camp. Oootroligt jobbigt att se eländet MEN lärorikt. Man borde göra det oftare.

Mats, har du filmat igen på senare tid så du kan se hur du utvecklats?

Ska testa att simma med sparkarna på rätt ställe, men det låter svårt... Fast det är klart, det blir inte lättare att lära om en grundteknik om elva år direkt...

Tyvärr inte. Jag skulle kunna ordna filmning ovan ytan i alla fall, men under ytan har jag inte utrustning till 🙁