Quote from Guest on 3 June 2008, 13:10Hur svårt är det att cykla "normalt" på cykelbanor...
Jag vet att jag kommer att få skäll för detta men jag måste ändå få fråga...för det verkar vara väldigt svårt i Stockholm.
Är det damcykelramen som gör att man måste cykla över hela cykelbanan, spec
Hur svårt är det att cykla "normalt" på cykelbanor...
Jag vet att jag kommer att få skäll för detta men jag måste ändå få fråga...för det verkar vara väldigt svårt i Stockholm.
Är det damcykelramen som gör att man måste cykla över hela cykelbanan, spec
Quote from Emma Sjöberg on 3 June 2008, 13:20Hos oss har vi knappt cykelbanor.. inte som man cyklar på iaf.. kan det vara lösning tro Jonas 😀
Hos oss har vi knappt cykelbanor.. inte som man cyklar på iaf.. kan det vara lösning tro Jonas 😀
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 13:31Vinglande på damcyklar? Jo, visst finns det hönor på cykelvägarna - men det finns det överallt...i trafiken, det räcker att man är ute och går så kan man hitta någon virrpanna som inte verkar fatta de allmänna reglerna :-).
Min upplevelse av att börja cy
Vinglande på damcyklar? Jo, visst finns det hönor på cykelvägarna - men det finns det överallt...i trafiken, det räcker att man är ute och går så kan man hitta någon virrpanna som inte verkar fatta de allmänna reglerna :-).
Min upplevelse av att börja cy
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 14:33Liknande inlägg som förste man, hade nog kunnat skrivas ur allas synvinkel- cyklister, fotgängare, bilister. Kontenta- "folk" i allmänhet ÄR virrpannor i trafiken, många följer inte reglerna och många bryr sig inte.
Liknande inlägg som förste man, hade nog kunnat skrivas ur allas synvinkel- cyklister, fotgängare, bilister. Kontenta- "folk" i allmänhet ÄR virrpannor i trafiken, många följer inte reglerna och många bryr sig inte.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 14:39Här komemr jag lite sådära udda och precis skaffat en sån där gammalgammal sak. typ 30 år tror ajg den har på nacken. Och den är MYCKET enklare att svänga med än min gamla cykel som ser lite modernare ut. Kan nog vara för att jag svänger på styret och ald
Här komemr jag lite sådära udda och precis skaffat en sån där gammalgammal sak. typ 30 år tror ajg den har på nacken. Och den är MYCKET enklare att svänga med än min gamla cykel som ser lite modernare ut. Kan nog vara för att jag svänger på styret och ald
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 14:50Jag tror att alla irriterar sig på alla när man är ute i trafiken, bilisterna irriterar sig på andra bilister som kör för sakta/för snabbt/inte visar hänsyn/etc, på cyklister och fotgängare som stör/inte har trafikvett/etc, cyklister som irriterar sig på
Jag tror att alla irriterar sig på alla när man är ute i trafiken, bilisterna irriterar sig på andra bilister som kör för sakta/för snabbt/inte visar hänsyn/etc, på cyklister och fotgängare som stör/inte har trafikvett/etc, cyklister som irriterar sig på
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 14:55Ytterst sällsynt att MC är uppe och smeker benen på en när man cyklar.
De har samma problem med mottrafikanter som stryker runt benen på dem.
Däremot så har de större möjlighet att köra ifatt mottrafikanterna och bedriva ståndsrätt.
Därför undviker mottr
Ytterst sällsynt att MC är uppe och smeker benen på en när man cyklar.
De har samma problem med mottrafikanter som stryker runt benen på dem.
Däremot så har de större möjlighet att köra ifatt mottrafikanterna och bedriva ståndsrätt.
Därför undviker mottr
Quote from Lotta W on 3 June 2008, 15:33Kan bara konstatera att situationen är likadan på cykelbanorna i Göteborg. Så fort solen skiner blir det svårt att ta sig fram där. Kan det vara så att solen lockar ut extra mycket folk utan rutin, hänsyn och förståelse för trafikregler? 😉
För några vec
Kan bara konstatera att situationen är likadan på cykelbanorna i Göteborg. Så fort solen skiner blir det svårt att ta sig fram där. Kan det vara så att solen lockar ut extra mycket folk utan rutin, hänsyn och förståelse för trafikregler? 😉
För några vec
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 15:35David, vi upplevde precis det mc-scenareot när vi cyklade Malmö-Göteborg-Stockholm några mil innan Södertälje. Det var ca 170 knyck på en nyasfalterad sidoväg till motorvägen ("uppförsbackigt" och kurvigt). Den första mc:n körde om bara någon dm ifrån och
David, vi upplevde precis det mc-scenareot när vi cyklade Malmö-Göteborg-Stockholm några mil innan Södertälje. Det var ca 170 knyck på en nyasfalterad sidoväg till motorvägen ("uppförsbackigt" och kurvigt). Den första mc:n körde om bara någon dm ifrån och
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 17:01Vilka kul reaktioner från er. Även om jag inte tänker lika utvecklat som Linus föreslår så är jag redan inne på det spåret. Att det är ju kul att dom ändå cyklar istället för trängs i tunnelbanan eller kör bil.
Det är ju ändå mitt ansvar som upphinnande f
Vilka kul reaktioner från er. Även om jag inte tänker lika utvecklat som Linus föreslår så är jag redan inne på det spåret. Att det är ju kul att dom ändå cyklar istället för trängs i tunnelbanan eller kör bil.
Det är ju ändå mitt ansvar som upphinnande f