Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 15:05Nja, det var ingen vidare bredd på vägen, dessvärre.
Nja, det var ingen vidare bredd på vägen, dessvärre.
Quote from Elias Engqvist on 4 June 2008, 18:22En bilförare (som alla andra trafikanter) ska använda fantasi och inse att en cyklist kan vingla, åka omkull mm. Är vägen smal och man tänker köra om så kör man så långsamt att det inte finns nån anledning för någon att bli rädd!
En bilförare (som alla andra trafikanter) ska använda fantasi och inse att en cyklist kan vingla, åka omkull mm. Är vägen smal och man tänker köra om så kör man så långsamt att det inte finns nån anledning för någon att bli rädd!
Quote from Ingela Lindahl on 26 June 2008, 17:08Det absolut farligaste i trafiken enligt mig är flickor på mopeder. Har vid två tillfällen blivit träffad av handväskor när flickor på mopeder ska köra förbi, vid båda tillfällena så cyklade jag så nära kanten på vägen som det var möjligt så flickorna h
Det absolut farligaste i trafiken enligt mig är flickor på mopeder. Har vid två tillfällen blivit träffad av handväskor när flickor på mopeder ska köra förbi, vid båda tillfällena så cyklade jag så nära kanten på vägen som det var möjligt så flickorna h
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 18:40Intressant synpunkt. Två av de värsta grejer jag har sett har också handlat om flickor på mopeder.
1. Tjej på moped kom farande på vänster sida. När hon fick möte med en cyklist väjde hon åt VÄNSTER. Lyckligtvis reagerade cyklisten snabbt. Han svor MYCKE
Intressant synpunkt. Två av de värsta grejer jag har sett har också handlat om flickor på mopeder.
1. Tjej på moped kom farande på vänster sida. När hon fick möte med en cyklist väjde hon åt VÄNSTER. Lyckligtvis reagerade cyklisten snabbt. Han svor MYCKE
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 19:17Rödljus struntar jag bara i vid lämpliga tillfällen.
Rödljus struntar jag bara i vid lämpliga tillfällen.
Quote from Johan Fylke on 26 June 2008, 20:14problemet är väl att man känner sig ganska odödlig i tonåren och chansar lite mer i trafiken. och jag tycker inte att tjejer är värre än killar att köra moped. har drabbats av båda könen. har även utnyttjat mopeder när jag haft motvind väldigt skönt att l
problemet är väl att man känner sig ganska odödlig i tonåren och chansar lite mer i trafiken. och jag tycker inte att tjejer är värre än killar att köra moped. har drabbats av båda könen. har även utnyttjat mopeder när jag haft motvind väldigt skönt att l
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 09:54Fy tusan! Läskiga händelser!
Mopedister öht taget är ofta ... en aning oförsiktiga ... som sagt.
Men väja vänster, det har jag bara råkat ut för med cyklister tackolov, bägge killar/pojkar.
En kompis hävdar dessutom stenhårt att gående borde också väja
Fy tusan! Läskiga händelser!
Mopedister öht taget är ofta ... en aning oförsiktiga ... som sagt.
Men väja vänster, det har jag bara råkat ut för med cyklister tackolov, bägge killar/pojkar.
En kompis hävdar dessutom stenhårt att gående borde också väja
Quote from Camilla Höög on 27 June 2008, 10:23Tyvärr så finns det ingen lag eller regel för vilken sida gående ska gå på på GC-banor. För enkelhets skull så förespråkar jag vänstertrafik för gående eftersom det är det som gäller på vägbanan och då ska de väja åt vänster vid möte med fordon om de befi
Tyvärr så finns det ingen lag eller regel för vilken sida gående ska gå på på GC-banor. För enkelhets skull så förespråkar jag vänstertrafik för gående eftersom det är det som gäller på vägbanan och då ska de väja åt vänster vid möte med fordon om de befi
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 10:33Man får följa lokal praxis. I Västerås är det höger för alla på delade g & c banor.
Man får följa lokal praxis. I Västerås är det höger för alla på delade g & c banor.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 10:50Eh, vad är "lokal praxis"??? (#) Låter mer som "min praxis" om det inte finns något nedskrivet...
Eh, vad är "lokal praxis"??? (#) Låter mer som "min praxis" om det inte finns något nedskrivet...