Quote from Berit Bengtson on 27 June 2008, 10:56Anders Andersson skrev:
> Tyvärr så finns det ingen lag eller regel för vilken sida gående ska gå på på GC-banor.Stämmer verkligen det?
Jag har ingen möjlighet att kolla nu, men för flera år sedan när det vid en sådan debatt var det ngn som hittade en
Anders Andersson skrev:
> Tyvärr så finns det ingen lag eller regel för vilken sida gående ska gå på på GC-banor.
Stämmer verkligen det?
Jag har ingen möjlighet att kolla nu, men för flera år sedan när det vid en sådan debatt var det ngn som hittade en
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 11:21Praxis är att 98 % följer det i Västerås.
Praxis är att 98 % följer det i Västerås.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 12:58Okay, OM det är så att 98% gör på ett sätt så är det ju bra att anpassa sig.
Okay, OM det är så att 98% gör på ett sätt så är det ju bra att anpassa sig.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 13:04Ungefär som fortkörning och skattesmitning.
Ungefär som fortkörning och skattesmitning.
Quote from Camilla Höög on 27 June 2008, 13:18Exakt, praxis kan vara farligt att följa om det har uppkommit genom civilolydnad eller dumhet. Att praxis har blivit att fotgängarna får fordonen i ryggen måste komma från ren dumhet. Dock är det bra om de åtminstone kunde gå på en sida av vägen.
Jag har
Exakt, praxis kan vara farligt att följa om det har uppkommit genom civilolydnad eller dumhet. Att praxis har blivit att fotgängarna får fordonen i ryggen måste komma från ren dumhet. Dock är det bra om de åtminstone kunde gå på en sida av vägen.
Jag har
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 14:26Ja, Håkan C, det är så att GC-banor inte är reglerade på det viset. Man kan alltså gå och cykla på dem var som helst, i vilken riktning som helst (utom i de ytterst sällsynta fall där de är enkelriktade och det verkligen sitter en riktig skylt med infart
Ja, Håkan C, det är så att GC-banor inte är reglerade på det viset. Man kan alltså gå och cykla på dem var som helst, i vilken riktning som helst (utom i de ytterst sällsynta fall där de är enkelriktade och det verkligen sitter en riktig skylt med infart
Quote from Elias Engqvist on 29 June 2008, 22:53Ja GoCart ska man akta sig för!
Ja GoCart ska man akta sig för!
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 09:04I landskrona ha de blivit mer och mer cykelbanor :=) så trivs att cykla på cykelbana
I landskrona ha de blivit mer och mer cykelbanor :=) så trivs att cykla på cykelbana
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 10:28Själv gick med barnvagn på en 3 meter bred kombinerad gång/cykelbana utan markeringar, jag kör med högertrafik om jag är på en gång/cykelbana utan markeringar (må vara fel på grund av "om möjligt" texten).
Så till vänster om mig i färdriktningen så lämna
Själv gick med barnvagn på en 3 meter bred kombinerad gång/cykelbana utan markeringar, jag kör med högertrafik om jag är på en gång/cykelbana utan markeringar (må vara fel på grund av "om möjligt" texten).
Så till vänster om mig i färdriktningen så lämna
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 11:00En historia från förra veckan...
Jag kom rullandes med cykel på cykelbana i en ganska lång utförsbacke, farten var respektabel men inte vansinnig (~25 gissar jag). Framför mig ser jag en inlines åkare med stavar som också är på väg nerför backen, han sta
En historia från förra veckan...
Jag kom rullandes med cykel på cykelbana i en ganska lång utförsbacke, farten var respektabel men inte vansinnig (~25 gissar jag). Framför mig ser jag en inlines åkare med stavar som också är på väg nerför backen, han sta