Quote from Mats Johansson on 1 July 2008, 13:24Ett tips!
Använd vanlig ringklocka på cykeln.
Jag hade ett tag en tuta, typ gummibälg, HONK HONK!
Låter jättehögt!
Det är ju bra på ett sätt men den har helt motsatt effekt...
Alla fotgängare (mitt på cykelvägen) stannar, vänder sig om och tar gärna ett s
Ett tips!
Använd vanlig ringklocka på cykeln.
Jag hade ett tag en tuta, typ gummibälg, HONK HONK!
Låter jättehögt!
Det är ju bra på ett sätt men den har helt motsatt effekt...
Alla fotgängare (mitt på cykelvägen) stannar, vänder sig om och tar gärna ett s
Quote from Camilla Höög on 1 July 2008, 13:31Björn Idren, cyklisten kunde inte reglerna särskilt bra.
"...han som cyklist ska ALLTID vara närmast vägbanan, så är reglerna."
Det finns ingen lag eller regel som säger det. Däremot är det lag på att fordon ska framföras på höger sida vilket HAN bröt mot
Björn Idren, cyklisten kunde inte reglerna särskilt bra.
"...han som cyklist ska ALLTID vara närmast vägbanan, så är reglerna."
Det finns ingen lag eller regel som säger det. Däremot är det lag på att fordon ska framföras på höger sida vilket HAN bröt mot
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 19:54förutom de som cyklar/går/vinglar/står och dräller med hörlurar i öronen så är mitt favorithatobjekt personer i SMS-koma. Folk med mobiltelefon i näven är livsfarliga har jag konstaterat, traskar rakt ut i trafiken utan att se sig om och märker inte bilar
förutom de som cyklar/går/vinglar/står och dräller med hörlurar i öronen så är mitt favorithatobjekt personer i SMS-koma. Folk med mobiltelefon i näven är livsfarliga har jag konstaterat, traskar rakt ut i trafiken utan att se sig om och märker inte bilar
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 23:10SMS-koma kan botas genom att cykla förbi med 3 tums avstånd samtidigt som man hojtar till.
SMS-koma kan botas genom att cykla förbi med 3 tums avstånd samtidigt som man hojtar till.
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 23:19Det var min standard tills jag fick en ringklocka.
Min ringklocka tills dess var busvisslingar.
Sen tyckte jag det var hysteriskt roligt att dra förbi i 25 knyck el dyl o säga "cykelbana" väldigt högt. 😀
Det var min standard tills jag fick en ringklocka.
Min ringklocka tills dess var busvisslingar.
Sen tyckte jag det var hysteriskt roligt att dra förbi i 25 knyck el dyl o säga "cykelbana" väldigt högt. 😀
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 00:54Men det där med att hålla höger eller vänster; det finns en annan "kul" grej ... Häromdagen såg jag en "dagens ris" i lokaltidningen där en bilist tydligen var arg för att en cyklist passerat på _höger_ sida om hennes bil.
Cyklister ska ju inte köra om va
Men det där med att hålla höger eller vänster; det finns en annan "kul" grej ... Häromdagen såg jag en "dagens ris" i lokaltidningen där en bilist tydligen var arg för att en cyklist passerat på _höger_ sida om hennes bil.
Cyklister ska ju inte köra om va
Quote from Camilla Höög on 2 July 2008, 09:04Trafikförordningen:
"Cyklande och mopedförare får köra om andra fordon än cykel och moped till höger."Alltså, cyklister och mopedister får köra om alla fordon till höger även andra cyklister och mopedister.
Trafikförordningen:
"Cyklande och mopedförare får köra om andra fordon än cykel och moped till höger."
Alltså, cyklister och mopedister får köra om alla fordon till höger även andra cyklister och mopedister.
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 09:07Det är ganska vanligt på tävling faktiskt och utan att räcka ut handen tillika.
Det är ganska vanligt på tävling faktiskt och utan att räcka ut handen tillika.
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 09:36"SMS-koma kan botas genom att cykla förbi med 3 tums avstånd samtidigt som man hojtar till."
Det skulle vara både dumt och farligt. :@
Meningen är inte att man ska öka riskerna att skada folk, inte heller att med flit göra folk förbannade.
"SMS-koma kan botas genom att cykla förbi med 3 tums avstånd samtidigt som man hojtar till."
Det skulle vara både dumt och farligt. :@
Meningen är inte att man ska öka riskerna att skada folk, inte heller att med flit göra folk förbannade.
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 09:43Ibland skriver man med glimten i ögat och inte precis som man beter sig. Glöm inte läsa mellan raderna.
Ibland skriver man med glimten i ögat och inte precis som man beter sig. Glöm inte läsa mellan raderna.