Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför blir det så mörkt?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte i somras "Jag älskar att springa (jogga...) jag ska fortsätta hela vintern". Det var ju en bra tanke, men nu är det helt bäcksvart när det är dax, barnet är i säng och maten är smält. Jag vågar inte springa i mörka skogarna helt själv...har någ

Ja det är ett elände med hösten.
Helgerna finns ju alltid och jag har försökt springa på luncherna på jobbet.
Sen finns pannlanmpa och elljusspår också men det känns ändå så... mörkt?

Det jag är mest rädd för är att trilla på en rot, trampa snett eller något när det skymmer och blir mörkt. Pannlampa kanske vore en idé, men hur mycket hjälper dom?

Har du provat på söka träningskompisar på kartan här på FB? Här i trakterna tror jag fris

Förstår att det inte funkar för alla men jag lunchspringer och får frisk luft och dagsljus mitt på dagen. Sedan är det skönt att vara färdigtränad när kvällen kommer, barnen somnat, det är mörkt och man är trött.
Ibland kan jag ändå tycka det är lite mys

Jag tränar också mest på luncherna, förutom mitt "långpass" som jag springer antingen lördag eller söndag mitt på dagen. 🙂

Jag har en halvtimmas lunch på jobbet 🙁 fast jag har mycket fritid så jag har tid att springa då.

Jag sprang en del förra vintern. Det blev oftast efter 7 på kvällen när det var mörkt. Jag bor på landet och där finns det inte nån belysning. Jag sprang på asfaltvägarna och har en runda som är 5 km. Jag använde pannlampa, reflexväst och en liten röd bli

Tack för bra tips! Jag har insförskaffat mig en lampa faktiskt. Den ska jag testa i veckan. Ennan bra sak är ju lunchen. Jag har en timmes lunch, jag bara tycker att det känns lite...jobbigt, dra på sig löpar grejorna och springa i väg mitt i kontors värd

Gå med i friskis & svettis - här i Göteborg har de löparkvällar tisdagar och torsdagar. Medlemsskap kostar bara 100 kr/år.

Gå med i en löpklubb. Vet inte vad dom har där du bor men här i Göteborg har de bl a Solvikingarna, de har olika löparkvällar för o

Mm det är antagligen det bästa. Då är man ett helt gäng som man förhoppningsvis har träffat flertalet ggr. De lär ha koll på bra slingor också OCH du får tipsa hur du ska förbättra dig. WIN-WIN =)