Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför blir det så mörkt?
You need to log in to create posts and topics.

Fast springer man för att man har svårt att kunna sätta fasta tider så ...

Igår kväll gjorde jag höstens första mörkerlöpning. Det kändes lite mörkt och ovant i början men man vande sig fort. Fördelen med att springa när det är mörkt är att det inte går så fort. Det blir långsamma och behagliga löpturer som känns väldigt uppfris

Idag provade jag mitt livs första elljuslöpning. Sprang långpass... första varvet tog jag 11 km rundan och då var det ljust nästan hela vägen, när det blev mörkt tog jag en elljusfemma... jag tyckte att det var vääääldigt mörkt trots att det var ett ellju

eftersom jag bor där jag bor är jag nog mest rädd för skottlosning och våldtäktsmän. eller borde vara snarare. är aldrig rädd men fattar att man kanske inte ska va ute och jodla vart som helst.
hadde jag inte varit allergisk mot hundar så hade det nog bli

Jag kom på en väldigt bra idé för mig angående att jogga i mörker. Jag lurade min pojkvän att börja jogga... Då skulle jag ju slippa vara ensam om jag nu snubblar eller råkar ut för något annat otrevligt.

Det var riktigt trevligt att ha någon med sig, ve

Du får väl fuska lite. Se till att du tränar kondis lite mer än pojkvännen. Sedan tar du och bjuder honom på något riktigt hårdsmält (som du inte själv äter) en halvtimme innan ni sticker ut. Några stekta ägg, ett paket bacon och lite stekt potatis tex. ;

Ahhhh, smart idé... det där med att träna mer funkar dock inte för det är ju redan så läget är.... men maten.....

Jo, man springer inte fort med magknip... 😉

Jag försökte med det men min man springer bara bredvid och klagar över hur tråkigt det är. Det var ingen stämningshöjare direkt...

Kanke borde börja tjata på pojkvännen att hänga m på ngr rundor...får inte ens ut honom på promenader "det är roligare att cykla" dit man ska alltså, inte som träningsform....;) Kan ju vara bra nu när det blir mörkare dessutom. 😀