Quote from Guest on 10 November 2009, 18:48Jag har alltid GBG-varvet som det stora målet och sprang senast på 1.39. Tänker mej kunna komma ner åt ca 1.33-1.35 nästa gång. För att stämma av hur det går har jag kollat vilken hastighet jag planerat vill kunna hålla i 21 km och sedan börjat med att fö
Jag har alltid GBG-varvet som det stora målet och sprang senast på 1.39. Tänker mej kunna komma ner åt ca 1.33-1.35 nästa gång. För att stämma av hur det går har jag kollat vilken hastighet jag planerat vill kunna hålla i 21 km och sedan börjat med att fö
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 18:58Förlåt motfrågan, men eftersom du vet vad som krävs (intervallträning och varierade sträckor)så känns den motiverad:
- Varför vill du inte göra det du vet att du måste för att bli bättre?
Förlåt motfrågan, men eftersom du vet vad som krävs (intervallträning och varierade sträckor)så känns den motiverad:
- Varför vill du inte göra det du vet att du måste för att bli bättre?
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 19:01Om din träningsdagbok stämmer, så tror jag att lösningen är att springa mer mängd (fler km per vecka), inte intervaller i första hand.
Om din träningsdagbok stämmer, så tror jag att lösningen är att springa mer mängd (fler km per vecka), inte intervaller i första hand.
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 19:07Håller med Magnus.
Spring längre, så finner du att de mindre långa passen blir lättare.
1:35 på ½-mara.
Intervallträning för en sådan tid är nog för de flesta bla-ha.Annat tips.
En gång i veckan, gärna direkt efter jobbet spring så många K du kan i jä
Håller med Magnus.
Spring längre, så finner du att de mindre långa passen blir lättare.
1:35 på ½-mara.
Intervallträning för en sådan tid är nog för de flesta bla-ha.
Annat tips.
En gång i veckan, gärna direkt efter jobbet spring så många K du kan i jä
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 19:10Jag sprang också på 1.39 på min sista ½mara och det käns likadant för mig - Johan !
jag ligger på en träningsmängd på ca. 2000km/år (ca. 4-7 mil i veckan) och springer ca. 25 lopp/år (4-5 maror).
Men jag upplever också att jag står still, fast jag kör reg
Jag sprang också på 1.39 på min sista ½mara och det käns likadant för mig - Johan !
jag ligger på en träningsmängd på ca. 2000km/år (ca. 4-7 mil i veckan) och springer ca. 25 lopp/år (4-5 maror).
Men jag upplever också att jag står still, fast jag kör reg
Quote from Urban Nilsson on 10 November 2009, 19:16598 km på 65 löppass under 2009 gör ju att 1:35 är en ganska bra tid på halvmaran (9,2 km/pass och 1,45 pass i veckan).
598 km på 65 löppass under 2009 gör ju att 1:35 är en ganska bra tid på halvmaran (9,2 km/pass och 1,45 pass i veckan).
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 19:31Du kan absolut sänka dig med 5 minuter utan att springa intervaller, om du nu inte har lust med det. Just nu innehåller t.ex. mitt träningsprogram inte några intervaller alls, men mycket snabbdistans och fartlek. Som Daniels siffror visar tränar du nog fr
Du kan absolut sänka dig med 5 minuter utan att springa intervaller, om du nu inte har lust med det. Just nu innehåller t.ex. mitt träningsprogram inte några intervaller alls, men mycket snabbdistans och fartlek. Som Daniels siffror visar tränar du nog fr
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 19:35Nu kommer Leg Psykolog Kjell Åström in i spelet....hehehe.
Det handlar om att utsätta sig för smärta å att tåla detta...smärta i lunr och i ben å likt förbannat köra på å ibland ännu fortare å snabbare. Minut för minut å kilometer för kilometer...ja tills
Nu kommer Leg Psykolog Kjell Åström in i spelet....hehehe.
Det handlar om att utsätta sig för smärta å att tåla detta...smärta i lunr och i ben å likt förbannat köra på å ibland ännu fortare å snabbare. Minut för minut å kilometer för kilometer...ja tills
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 19:40Skillnaden mellan löpband och "naturen" som jag ser det är att på löpband är det bandet (underlaget) som styr farten och när du springer på väg är det du själv som är motorn.
Alltså, för att få fart på vanlig löpning måste du själv göra jobbet och det krä
Skillnaden mellan löpband och "naturen" som jag ser det är att på löpband är det bandet (underlaget) som styr farten och när du springer på väg är det du själv som är motorn.
Alltså, för att få fart på vanlig löpning måste du själv göra jobbet och det krä
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 19:52Johan Nordlunds antal löpta mil under 2009:
Jan: IIIII II
Feb: IIII
Mar: IIIII IIIII III
Apr: IIIII II
Maj: IIIII II
Jun: III
Juli: II
Aug: IIII
Sep: IIIII I
Okt: IIIIIEfter denna summering skulle jag snarare tycka det vore konstigt om du skulle ha förb
Johan Nordlunds antal löpta mil under 2009:
Jan: IIIII II
Feb: IIII
Mar: IIIII IIIII III
Apr: IIIII II
Maj: IIIII II
Jun: III
Juli: II
Aug: IIII
Sep: IIIII I
Okt: IIIII
Efter denna summering skulle jag snarare tycka det vore konstigt om du skulle ha förb