Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tja!
Här skall du få några konkreta tips. De kanske kan tyckas som ganska basic men om man kikar på din träningsdagbok så verkar du inte följa dem riktigt.

1. Stirra dig inte blind på kilometrarna. Om man skall hårddra det så är en halvmara inte särskilt

Att inte klara maran är inget jag oroar mej för iof. Har inga direkta tidsambitioner på den. Men jag tog mig runt Lidingöloppet i år så efter det känns ingenting omöjlig. (H)

Johan: Ditt problem är nog att du måste bestämma dig! Det finns bara 7 dar i veckan!

Då du skriver så här: "Problemet är att jag inte bara springer utan även gymmar, spelar korpfotboll, klättrar (inte just nu) och just i år tränar jag också inför klassik

Varför vill vi egentligen springa snabbare?
Att springa lugnt och länge är ju hälsosammare på alla sätt.
Ändå vill vi hela tiden springa fortare och fortare...

Tja. Om lidingöloppet kommenterades med: "Sjukt helvetes jobbigt!" gissar jag att du får utlopp för fler superlativ när du ska springa i ytterligare en timme. Maran har kanske inte lika många backar men kroppen ska leverera energi i en timme till.

Du trä

Ja, att Johan helt enkelt behöver "springa mer för att bli bättre" verkar många vara överens om ovan, vad som däremot framkommit först efter mitt inlägg är att trådstartaren inte verkar vara motiverad till detta. Ändå vill han bli bättre och beklagar sig

Många da råd har du redan fått. Här kommer ett till:

Se till att få till 3 baspass löpning varje vecka (sedan kan du fylla på med annan valfri träning):
1. Långpass (mer än 1h 30min - strunta i kilometerantalet - spring lugnt)
2. Kvalitetspass (variera m

Hmm, hmm... jo, det stämmer att våra råd i denna diskussion liknar de jag fick av dig, och vad det handlar om är att "på ett enkelt sätt få till varierad & strukturerad träning". Jättebra råd till nybörjare, men på högre nivåer är det kanske inte ett grun

Det är även viktigt att ha en trevlig träningsmiljö, tränar du själv eller med träningskamrater? Är du medlem i nån klubb?

Om du tränar själv eller med en löparkompis kan det vara en idé att kila till en löparklubb i din närhet, jag är säker på att de ko