Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Springa mer och även springa längre pass. Det ser ut som du kör på rätt max varje vecka på 10km (då runt 4:10 min/km) och sen är där ett 20km på 5:29 min/km. Det är en viss skillnad.

Men spring längre pass (fler pass runt 20 km), kör intervaller, backtr

Om ett löpband känns lätt så
1) är det felkalibrerat
2) har man inte 1,5% lutning (för att kompensera för den obefintliga fartvinden)
3) gäller både 1 och 2

Kjelle är nog usel på träningsråd. Förlåt Kjelle-kompis 🙂

Men Markus med flera har påpekat det uppenbara. Träna mer. Du har ju anskrämligt låg veckomängd mätt i km. Att försöka borra varje pass i tävlingsfart hör till nybörjarfelen. Man kommer en bra b

många intressanta tips. Anledningen till att jag löper färre mil nu än i våras är nog främst att jag löper kortare pass nu än i våras samt att jag även spelat lite fotboll vilket inte syns, men ändå borde vara bra för löpningen. Fartlek har jag aldrig tes

Det är ju så att om man ska öka mängden så kan man inte köra alla pass i max-fart. Det går bara inte. Titta gärna lite på de träningsprogram som finns på nätet.

Ärligt talat så är 1:39 mycket bättre än vad de flesta vågar fantisera om. Börja spring marathon och testa dina gränser på den distansen istället.

För när man satsar på marathon behövs det ju ingen mängdträning. 🙂

Hur menar du, ska man nöja sig med 1:39 på halvmaran bara för att det finns många andra som är långsammare?

Ja ska faktiskt springa min första mara 2010, men jag kommer alltid se halvmaran som min huvudgren om man säger så. Finns ju ingen rolig marathon i GBG så det känns inte lika naturligt att ha det som årlig höjdpunkt 😉

Problemet är att jag inte bara spri

Då blir du nog inte så mycket snabbare heller...

Ska man bli bättre på löpning så löp, ska man bli bättre på att cykla cykla. Att komplettera träningen med annat är mest för omväxling och för att det är kul.

Då får du bestämma dig.
Ska du springa en mara under 2010 så krävs tre pass löpning per vecka varav ett långpass.
MINST!
Ovanstående är för att ta sig runt, typ!